ارسال پاسخ

۲۰ خرداد ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2838

pvc-asso.ir

تجهیز ۲۸ درصد از اراضی آبی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا به امروز ۲۸ درصد از اراضی آبی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس زارع خاطرنشان کرد: با اجرای طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری در هر هکتار پتانسیل صرفه جویی ۴ هزار و ۴۰۰ مترمکعب آب وجود دارد.

 

وی افزود: بر اساس آمار از سال ۶۹ تا پایان سال ۹۱ کل اراضی تجهیز شده به سامانه‌های نوین آبیاری در کشور، ۱ میلیون و ۲۹۰ هزار هکتار بود و از سال ۹۲ تا الان ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی آبی به این سامانه ها تجهیز شده است که معادل ۳۰ سال گذشته است.

 

زارع گفت: طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری از سال ۹۵ تا به امروز پیشرفت فیزیکی ۳۰۰ درصدی داشته است چون به کارفرمایی خود بهره ‌برداران است؛ یعنی این پروژه تنها پروژه در کشور  است که کارفرمای آن بهره برداران و کشاورزان هستند و دولت به آنها در اجرای پروژه کمک می‌کند.

 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در سال ۹۲ به ازای  مصرف هر مترمکعب آب ۹۲۰ گرم تولید محصولات کشاورزی داشتیم و با اجرای طرح‌های آب و خاک مخصوصا سامانه‌های نوین آبیاری تا سال  ۹۷ این رقم به ۱۴۵۰ گرم رسیده است و راندمان کل آبیاری از  ۳۹ درصد در سال ۹۲ تا به ۴۵ درصد در سال ۹۷ رسیده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد