ارسال پاسخ

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2728

کیوان کاشفی اعلام کرد

پایان چشم‌انتظاری برای چهارمین پتروشیمی کرمانشاه

عضو هیات رئیسه اتاق ایران و رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی زاگرس می‌گوید: انتظار برای احداث و بهره‌برداری از چهارمین شرکت پتروشیمی کرمانشاه به پایان رسیده و این پروژه به‌زودی افتتاح می‌شود.

چندین سال از چشم‌انتظاری مردم استان کرمانشاه و خصوصاً شهرستان اسلام‌آباد غرب برای اجرای پتروشیمی چهارم کرمانشاه می‌گذرد، اما طبق اظهارنظر مسئولین ارشد استان این چشم‌انتظاری رو به پایان است و به‌زودی این پروژه مهم اقتصادی اجرایی می‌شود.

 

عضو هیات رئیسه اتاق ایران معتقد است: احداث پتروشیمی اسلام‌آباد غرب در این منطقه علاوه بر رونق اقتصادی که ایجاد می‌کند، بازارهای صادراتی گسترده‌ای را نیز پیش روی استان قرار خواهد داد.

 

کیوان کاشفی با اشاره به انتظار پنج‌ساله مردم استان و خصوصاً شهرستان اسلام‌آباد غرب برای احداث پتروشیمی چهارم، گفت: قرار بود این پروژه با کمک بخش خصوصی احداث شود که حتی در دوران بعد از برجام که فضای فعالیت‌های اقتصادی بازتر بود شاهد تحقق آن نبودیم.

 

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی زاگرس با بیان اینکه با پیگیری مسئولین ارشد استان، شرکت ملی پتروشیمی ایران احداث این پروژه را با سرمایه‌گذاری 6700 میلیارد تومان برعهده گرفته، افزود: بعد از سه ماه کار کارشناسی و بررسی مسائل مختلف ازجمله مسائل مربوط به اراضی، تأمین آب و برق، مسائل محیط زیستی و ... در نهایت زمین 60 هکتاری منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب را در اختیار شرکت ملی پتروشیمی قرار دادیم که البته قرار است تا حدود 75 هکتار هم توسعه یابد.

 

به عقیده کاشفی، اکنون‌که اقدامات لازم برای واگذاری زمین انجام شده، عملاً امکان آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام‌آباد غرب وجود دارد.

او با بیان اینکه این پروژه به‌صورت GTPP و در سه فاز اجرایی خواهد شد، زمان برآورد شده برای اجرای کامل آن را چهار سال اعلام کرد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران خاطرنشان کرد: مقرر شده ظرف مدت دو سال این پروژه به پیشرفت فیزیکی حدود 40 درصد بود که احتمالاً در همین مدت فاز اول آن افتتاح خواهد شد.

 

کاشفی از اشتغال‌زایی قابل‌توجه پتروشیمی اسلام‌آباد غرب هم خبر داد که برآوردها نشان می‌دهد هزار نفر به‌صورت مستقیم و سه هزار نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم در آن مشغول به کار شوند.

 

رئیس اتاق کرمانشاه از پیامدهای احداث این پروژه هم یاد کرد که مهم‌ترین آن تبدیل شدن کرمانشاه به قطب پتروشیمی غرب کشور است و ادامه داد: با توجه به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب به مرز و دسترسی مناسبی که به بازارهای عراق، سوریه و مدیترانه وجود دارد، پتروشیمی تولیدی استان بازارهای صادراتی خوبی را پیش رو خواهد داشت.

 

او اظهار کرد: ازآنجایی‌که دانش تولید محصولات پتروشیمی در ایران بومی‌سازی شده و مواد اولیه مناسب را نیز در اختیار داریم، قیمت تمام‌شده پتروشیمی ایران در بازارهای جهانی بسیار مناسب و جذاب است.

 

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی زاگرس از تأثیر احداث این پروژه در تحول منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب هم یاد کرد و گفت: پتروشیمی چهارم موتور محرکی برای احداث صنایع پایین‌دستی پتروشیمی خواهد بود و منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب را روی ریل توسعه می‌اندازد.

 

کاشفی با اشاره به در دست اقدام بودن طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی زاگرس از 120 به 450 هکتار، یادآور شد: امیدواریم با توجه به جاذبه‌ای که این پتروشیمی ایجاد می‌کند و همچنین زیرساخت‌های خوبی که در منطقه داریم، به‌زودی شاهد ورود سرمایه‌گذاران بیشتر به این منطقه باشیم.

 

او تأکید کرد: از سوی دیگر مجوز شرکت ماهان شیمی که پیش از این قرار بود پتروشیمی اسلام‌آباد غرب را اجرا کند پابرجاست و این مجموعه درصدد احداث یک پتروشیمی دیگر است که می‌تواند زنجیره صنایع پتروشیمی را در این منطقه تقویت کند.

کاشفی ابراز امیدواری کرد: سود این تحولات اقتصادی به مردم اسلام‌آباد غرب و کل استان برسد.

پایگاه خبری اتاق ایران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد