ارسال پاسخ

۲۶ فروردین ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2696

pvc-asso.ir

تاکید هیئت مدیره انجمن بر حفظ سلامت پرسنل در روزگار کرونا

اولين جلسه هيئت مديره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در سال 1399، به صورت مجازي با حضور همه اعضا و مدعوین 23 فروردین ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، پس از شیوع ویروس خطرناک کرونا و محدودیت های به وجود آمده در فضای کسب و کار، هیئت مدیره انجمن نخستین جلسه خود را در سال جدید از طریق اسکایپ برگزار کرد.

 

براساس گزارش دریافتی، بیشترین زمان این جلسه که سه ساعت و نیم طول کشید و با حضور اعضای داخل و خارج از ایران برگزار شد، به موضوع کرونا و آسیب های ناشی از شرایط پیش آمده  بر جامعه به ویژه صنعت لوله و اتصالات پی وی سی  اختصاص یافته بود.

 

باتوجه به اینکه  صنعت لوله و اتصالات در ليست مشاغل مشمول حمايت دولت در شرايط بحراني كرونا قرار نگرفته است، هیئت مدیره تاکید بسیاری بر مسئوليت بالاي اجتماعي و اخلاقي كارفرماها و توليد كنندگان برای حفظ سلامت نيروهاي كاري و حفظ امنيت شغلي آنها داشتند. هر چند هیئت مدیره ایفای مسئولیت اجتماعی را یک وظیفه می داند و برای حفظ آن تمام توان و تلاش خود را به کار می گیرد، اما لازمه انجام این مهم تامین منابع مالی است.

 

تولید فعلی مبنای ظرفیت شرکت ها قرار داده نشود

در این نشست اعلام شد، سرانه جهانی ابتلا به بیماری کرونا تعداد 4 هزار نفر در هر 1 میلیون نفر است و سرانه ی ابتلا در کشور تا کنون تعداد 145 الی 146 نفر می باشد و بامقایسه،  این اعداد و بر اساس  آمار ، پیش بینی می شود پیک این بیماری در ایران حدود 2.5 ماه دیگر اتفاق بیافتد. بر این مبنا و احتمال رکود شدید تولید و فروش محصولات برای حداقل 4 ماه آینده پیشنهاد شد تا مکاتباتی از طریق انجمن با سازمان بهین یاب و بورس کالا صورت گرفته و تاکید شود که با توجه به شرایط خاص کشور و کاهش شدید تقاضا، ظرفیت های عملی تولید به شدت کاهش داشته و تقریبا صفر است و این موضوع نباید به ظرفیت های شرکت ها تعمیم داده شود.

یکی از راهکارهای مورد بررسی در وضعیت فعلی با توجه به کاهش تولید و به تبع آن کاهش میزان فروش شرکت ها، تعدیل نیرو است؛ بنابراین باید قراردادهای کوتاه مدت منعقد شود و ظرفیت تولید نیز متناسب با تقاضا صورت پذیرد. البته شناور شدن ظرفیت های تولید نیز امری ضروری است.

همچنین مکاتبه با سازمان سلامت کشور و اعتراض به مسئولیت صد در صدی کارفرما در قبال هر گونه مشکل ناشی از بیماری نیروهای کار وحتی مشتریان از دیگر موضوعاتی است که باید مطرح شود.

 

نهایتاً موارد مطرح شده در این بخش، در سه محور مهم زیر، جمع بندی شد:

  1. حفظ سلامت خود و نیروهای کار
  2. پیشنهاد فروش نقدی و حفظ نقدینگی شرکتها
  3. ارتباط نزدیک و منطقی با مشتریان

 

ضرورت تدوین مرامنامه ای با موضوع حفظ نیروهای کار

همچنین پیشنهاد شد انجمن، ضمن تدوین مرامنامه ای با محتوای حفظ نیروهای کار، دست کم تا دو سال آینده رویه تلاش برای حفظ تحرک اقتصادی در شرایط سخت را در پیش گیرد و با تمام توان در جهت سلامت کارکنان و حفظ نیروهای کاری حرکت کند.

 

عدم مدیریت نظام تصمیم گیری، وظایف انجمن را سنگین می کند

در این نشست مجازی، مشکل اصلی کشور ،تصمیم گیری های پراکنده و عدم یک مدیریت مصمم و حاکم در مواجهه با مشکل و عدم انسجام در مدیریت کشور ذکر شد که همین مساله  وظایف انجمن ها را سنگین تر می کند.

 

ردیف بیمه بیکاری شامل صنف لوله و اتصالات نمی شود

برخی از اعضای هیات مدیره لازمه حفظ نیروها در شرایط موجود، با توجه به تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی را منوط به کاهش دستمزد، ضمن پرداخت حق بیمه، دانستند که با توجه به عدم شمولیت لوله و اتصالات در ردیف مشاغل مشمول بیمه بیکاری در این شرایط که برای نیمه اسفند تا پایان اردیبهشت است  مشکلات شرکت های تولیدی بسیار بیشتر خواهد بود.

 

ضرورت یافتن الگویی برای حفظ صنعت لوله و اتصالات

باتوجه به این که ثبت نام در سامانه سلامت با اخذ تعهد از کارفرما مبنی بر قبول مسولیت  ابتلای پرسنل، مشتریان و هر فرد مرتبط دیگری به ویروس کرونا و پرداخت دیه فرد مورد نظر و هزینه های آن همراه شده است ، تولید کنندگان بیش از هر زمان دیگری با مشکل مواجه هستند.

مقرر شد پس از این جلسه، بیانیه ای با جمع بندی نظارت اعضا و سایر کارشناسان تدوین و ارائه شود که در آن هر سه ضلع ذینفع شامل تامین کننده، تولید کننده و مشتریان محوریت داشته باشند.

 

تامین پایدار مواد اولیه مورد نیاز با هدف حفظ رقابت پذیری لوله و اتصالات پی وی سی

 از جمله مباحثی که در این جلسه به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای انجمن، مورد بحث و بررسی قرار گرفت، امکان تامین پایدار مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی بوده است که متاسفانه در نیمه دوم سال ۹۸ دچار آشفتگی های فراوانی گردید و بیم آن می‌رود که این وضعیت در ادوار آتی نیز مجدداً تکرار شود.

 در همین خصوص، به دنبال مکاتبات متعدد انجمن با مسئولین ذیربط و هم اندیشی و همصدایی سایر تشکل های تخصصی پی وی سی با نگرانی های انعکاس یافته به متولیان امر، انجمن ملی پلاستیک ایران در جایگاه صیانت از منافع صنایع پلاستیک و پلیمر مأموریت یافت تا با برخورداری از خرد جمعی انجمن ها و تشکل های ۹ گانه صنایع تکمیلی پی وی سی، به منظور رفع رقابت‌های ناسالم و غیر اصولی و اجرایی شدن سیستم رگولاتوری موثر، راهکارهای لازم را در دستور کار متولیان صنعت قرار دهند تا عرضه پایدار مواد اولیه و جلوگیری از رقابت های غیر منطقی در زنجیره تأمین مواد اولیه و در پی آن تولید رقابتی محصولات برای واحدهای تولیدی فراهم گردد. لذا مقرر گردید تا اعضای هیئت مدیره با انعکاس نظرات کارشناسی و تعامل مستمر با انجمن ملی پلاستیک ایران، موارد فوق را با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.

 

حاضران در این نشست مجازی عبارت بودند از آقایان: عباسعلی متوسلیان، محمدتقی غیاثی، کمال کاوه، بیژن سحرناز، محمدحسن خرازی، منصور قدیمی، داود فارسی و خانم فرزانه خرمیان.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد