ارسال پاسخ

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n268

pvc-asso.ir

ادامه تلاش‌ها برای تسهیل در شرایط عرضه و تقاضای PVC

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، سال 1395 در حالی آغاز شد که التهاب در بازار پی وی سی، عید را به کام تولیدگرانف ناگوار و بازار را در ابهامی یاس آور فرو  برد.

پس از افرایش 40 درصدی قیمت پی وی سی و همچنین برداشتن سقف این محصول در بازار بورس کالا، تشکل ها و به ویژه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، تلاش های گسترده ای را با برگزاری جلسه های مشترک با مسئولان دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی پتروشیمی، بورس کالای ایران، وزارت صنعت و غیره برگزار کردند.

حتی موضوع از برگزاری این جلسه ها فراتر رفت. عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در ضیافت افطاری که به میزبانی رئیس جمهور در سال جاری برگزار شده بود، مشکل صنعت پلاستیک و پلیمر و به ویژه حوزه PVC را با رئیس جمهور، وزیر صنعت و وزیر اقتصاد و دارایی، مطرح کرد.

وی در این دیدار عنوان کرد: وضعیت صنایع تکمیلی بسیار بحرانی است. مهمترین مشکل در این حوزه نبود سازوکار مناسب برای ايجاد تعادل کوتاه مدت و بلند مدت بين عرضه و تقاضا در تامین مواد اولیه و همچنین قیمت غیررقابتی آن است.

متوسلیان در این دیدار گفت: در حال حاضر  مواد اولیه در برخی موارد، هم از نظرمطلوبيت در كيفيت وقيمت تا 43 درصد گرانتر از قیمت کشورهای منطقه عرضه می‌شود.

 

ادامه تلاش ها

لازم به یادآوری است در این زمینه جلسه ای در تاریخ 30 خرداد ماه سال جاری با حضور آقایان، عشقی، پناهی، یعقوبی، جهری، رحمتی و همچنین؛ آقایان عباسعلی متوسلیان، بیوک صحاف امین، حبیب الله نصرتی، حسین طوسی، محسن آذر و معصومی با موضوع بازار محصولات پتروشیمی برگزار شد.

تاثیرگذاری این جلسه در تصمیم های بعدی، همچون بازگرداندن سقف 10 درصد پی وی سی در بورس کالا و موارد دیگر، انکار ناپذیر است.

یکی از مشکلات عنوان شده در این نشست در خصوص PVC  بود که عنوان شد: سهمیه بهین یاب برخی خریداران PVC در هفته های اخیر افزایش یافته که این امر موجب شده تا عمده کالاهای عرضه شده در بورس، توسط این اشخاص خریداری شود.

 موضوع دیگر مورد بررسی این نشست، مناطق آزاد بود که خریداران این منطقه به دلیل عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و عدم مصرف کالای خریداری شده در منطقه مذکور، بازار محصولات پتروشیمی را با مشکل مواجه کرده و نحوه اخذ سهمیه این واحدها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با ایرادهای جدی روبرو کرده است.

دخالت های دستوری از سوی نهادهای دولتی نیز به عنوان دیگر مشکل از سوی حاضران مطرح شد که همواره تعادل بازار پتروشیمی را بر هم زاده است.

پیشنهادهایی در خصوص رفع موانع موجود در 3 حوزه عرصه، تقاضا و قیمت از سوی حاضرین مطرح شد.

مشکلات طرح شده در این جلسه و پیگیری ها در این زمینه بسیار دامنه دار بوده است، برای اطلاع از محتوا و پیشنهادهای این جلسه، تصاویر صورتجلسه را مطالعه کنید.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد