ارسال پاسخ

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n26

pvc-asso.ir

هلدینگ‌های پتروشیمی جایگزین مناسب شرکت ملی پتروشیمی در صنایع تکمیلی

هلدینگهای موجود در صنعت پتروشیمی بخوبی جای خالی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران را در بخش پایین دستی این صنعت پر کرده اند.
به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان مطلب فوق تصریح کرد: هم اکنون یکی از ایرادهای منتقدان به NPC، کاهش نقش این شرکت در صنایع پایین دستی است.
وی در ادامه افزود: این شرکت برپایه اساسنامه خود حق ورود به صنایع پایین دستی را ندارد، اما از طرف دیگر براساس قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، مجلس این حق را به این وزارتخانه داده است، تا در این صنایع ورود پیدا کند، بنابراین هم اکنون در این زمینه ابهاماتی وجود دارد.
به گزارش شانا وی در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه تامین اجتماعی، سرمایه گذاری و اقتصاد پایدار، از نهایی شدن فرمول تعیین بلندمدت نرخ خوراک در وزارتخانه های نفت و صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: این فرمول در وزارت اقتصاد و دارایی در حال بررسی بوده و آنها از مسئولان و کارشناسان بورس در این زمینه مشورت خواسته اند. 
 معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی یکی از موانع اصلی را در توسعه صنعت پتروشیمی تحریمهای یکجانبه کشورهای غربی خواند و گفت: امیدواریم با تلاش دولت تدبیر و امید با لغو این تحریمها رونقی دوباره را در این صنعت شاهد باشیم.
شعری مقدم ادامه داد: از سوی دیگر دو نرخی بودن ارز در صنعت پتروشیمی موضع تولیدکنندگان داخلی را در مقابل واردات ضعیف کرده است، چندی پیش بانک مرکزی ایران از تک نرخی شدن ارز در آینده نزدیک خبر داده است.
شعری مقدم گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در مورد نرخ خوراک برای طرحهای جدیدی که در مناطق کمتر توسعه یافته احداث می شود، دولت تا ٣٠ درصد تخفیف قائل می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد