ارسال پاسخ

۲۹ مهر ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2468

pvc-asso.ir

عوامل فوم زای شیمیایی برای داشبورد BMW در k2019

مزایای پایداری شامل وزن سبک، صرفه جویی در مواد، کاهش استفاده از منابع فسیلی، صرفه جویی در انرژی و همچنین ردپای کربن کمتر، علاوه بر این استفاده از مواد اولیه ایمن و بی ضرر است

 سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: Clariant توجه خود را به بهبود پایداری در خودرو ها معطوف خواهد کرد. قالبگیری تزریقی فوم ساختاری داستان موفقیت Clariant  و  BMWاست که در نمایشگاه K2019 سالن 8A/J11  نمایش داده می شود.

 

 آقای Melzig توضیح می دهد که چگونه BMW از عوامل فوم زای شیمیایی هیدروسرول Clariant در داشبورد وسایل نقلیه  استفاده کرده است. این افزودنی نه تنها وزن داشبورد را کاهش میدهد، بلکه ویژگی های مکانیکی مانند استحکام خمش به عنوان مثال توانایی تحمل بار شوک در هنگام تصادف را بهبود می بخشد.

 

 این پروژه یک جز کلیدی در تلاش خودروساز برای کاهش وزن خودرو، بهبود مصرف سوخت و کاهش مواد پلیمری مورد استفاده است. لورا کاریلو رئیس بخش بازار خودرو Clariant در اروپا اظهار داشت که افزودنی مستربچ فوم زای شیمیایی هیدروسرول نقش مهمی را در برنامه Clariant برای حمایت از صنعت پلاستیک پایدار ایفا می کنند.

 

کاهش وزن داشبورد خودرو

براساس گزارش های منتشر شده، BMW توانست با استفاده از هیدروسرول، وزن داشبورد وسیله نقلیه ی خود را تا 20 درصد کاهش دهد. این کاهش وزن در راستای استراتژی کلی کاهش وزن است و تولیدکنندگان وسایل نقلیه برای برآورده کردن اهداف کاهش انتشار دقیق قانونی به آن نیاز دارند. هر کیلوگرم کاهش انتشار سهم مثبتی در کاهش مصرف سوخت دارد.

 

 بنابراین انتشار CO2  به جو  کاهش می یابد. این افزودنی در طول پردازش اضافه می شود، هیدروسرول با حرارت فعال می شود و گاز آزاد می کند. این گاز یک ساختار فوم سلولی را از درون تشکیل می دهد درحالی که لایه بیرونی صلب باقی میماند تا فوم از خارج قابل مشاهده نباشد. از آنجا که گاز جایگزین پلیمر می شود، برای تولید یک قطعه قابل قبول، پلاستیک کمتری مورد نیاز است. هیدروسرول می تواند تقریبا در هر واحد قالبگیری تزریقی تجاری مورد پردازش قرار گیرد.

 

در مورد BMW کاهش چگالی چشمگیر بود زیرا CFA ها در ترکیب با فناوری core-back -فرایندی که قالب را به آرامی باز می کند تا فشار بیشتر کاهش یابد و اجازه دهد هسته ی فوم گسترش یابد- استفاده می شود.

 

هیدروسرول مزایای پردازشی دیگری نیز دارد. برخلاف قالب های معمولی استفاده از فشار نگهدارنده برای فوم زایی ضروری نیست زیرا فشار ، تشکیل فوم را سرکوب می کند و این منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی به دلیل زمان سیکل پایین تر و نیروی گیره مورد نیاز کمتر می شود.

 

پایداری بیشتر

مزایای پایداری شامل وزن سبک، صرفه جویی در مواد، کاهش استفاده از منابع فسیلی، صرفه جویی در انرژی و همچنین ردپای کربن کمتر، علاوه بر این استفاده از مواد اولیه ایمن و بی ضرر است و به هیدروسرول توسط  Clariant برچسپ EcoTain® برای پایداری عالی اعطا شده است.

 

Source: Clariant

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد