ارسال پاسخ

۳۰ شهریور ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2429

pvc-asso.ir

جهش قیمت برخی محصولات پتروشیمی در بازارهای آسیایی

قیمت‌های نقدی مونواتیلن گلایکول (MEG) و پلی‌اتیلن (PE) در بازار آسیا به‌دنبال حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی افزایش یافت.

 براساس داده‌های منتشر شده از سوی موسسه مشاوره‌ای وود مکنزی (Wood Mackenzie)، مستقر در لندن، قیمت‌های اسپات مونواتیلن گلایکول (MEG) و پلی‌اتیلن (PE) در بازار آسیا به دنبال انتشار خبر حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، جهش قابل‌توجهی داشت.

 

عربستان با ظرفیت تولید سالانه ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن مونواتیلن گلایکول و ۹ میلیون تن پلی‌اتیلن در سال، یکی از عرضه‌کنندگان کلیدی این دو محصول پتروشیمی به‌شمار می‌رود. سلمن لی، رئیس شاخه پلی استرهای وودمکنزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: قیمت‌های اسپات مونواتیلن گلایکول در بازار داخلی و مهم چین به ۵ هزار و ۲۰۰ یوآن (معادل ۶۶۵ یورو) و بالاتر در هفته گذشته افزایش یافته است.

 

رقمی که رشد بیش از ۴۰۰ یوآنی (معادل ۵۱ یورو) را در مقایسه با قیمت‌های پایانی هفته گذشته نشان می‌دهد. بازار چین که از جمعه گذشته در تعطیلات به سر می‌برد، فعالیت خود را از سر گرفته است. لی افزود: از طرفی قیمت‌های وارداتی بر مبنای سی‌اف‌آر چین (CFR China basis) نیز با افزایش ۳۰ تا ۴۰ دلاری به ۶۰۰ دلار و فراتر رسیده است.

 

منبع:  پلاستیک‌نیوز یوروپ

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد