ارسال پاسخ

۲۴ شهریور ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2422

مدیرکل امور آب‌وخاک جهاد کشاورزی:

هیچ‌ محدودیت اعتباری برای اجرای سیستم‌ نوین آبیاری وجود ندارد

مدیرکل امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: هیچ‌گونه محدودیت اعتباری برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از مهر، رضا سرافرازی ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: یکی از سیاست‌ها و رویکردهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی تقویت و افزایش سیستم‌های نوین آبیاری است و در این راستا هیچ‌گونه محدودیتی برای اجرا از لحاظ تأمین اعتبار موردنیاز وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی در راستای حفظ منابع آب پایدار در اراضی کشاورزی اجرا می‌شود افزود: اینکه تاکنون ۲.۱ میلیون هکتار اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند امسال نیز ۱۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی به این سامانه مجهز می‌شود.

 

سرافرازی بیان کرد: اجرای این طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی با اعتبارات دولتی اجراشده و برخی هم بهره‌برداران به صورت خود اجرایی عملیاتی می‌کنند.

 

سالانه ۲۵۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در کشور انجام می‌شود

وی تصریح کرد: سالانه ۲۵۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در کشور انجام می‌شود، اجرای این طرح به تأمین اعتبار و مواد اولیه بستگی دارد چراکه ۷۰ درصد لوازم اجرای این طرح متکی به لوازم پلی‌اتیلن است که از طریق مجتمع‌های پتروشیمی تأمین می‌شود.

 

مدیرکل امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: بهره‌وری تولیدات محصولات کشاورزی و حفظ منابع پایه آب و خاک از مزیت‌های سامانه آبیاری تحت فشار است و آبیاری زیر قشری، قطره‌ای و آبیاری کلاسیک ثابت، متحرک و بارانی ازجمله سامانه‌های آبیاری نوین است که هزینه‌های هر کدام متفاوت است.

 

وی، تجهیز و نوسازی اراضی، مرمت، بازسازی قنوات و اجرای شبکه‌های آبیاری را مورداشاره قرار داد و گفت: در اجرای طرح نخلستان، اعتبارات لازم تأمین‌شده که روند اجرایان تسریع می‌شود.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته ۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا، مرمت و بازسازی قنوات تخصیص یافت که امسال این اعتبار افزایش قابل‌توجهی یافته است.

 

سرافرازی بیان کرد: امسال برای اجرای طرح مرمت و بازسازی قنوات ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار ملی مصوب شده که علاوه بر آن اعتبارات استانی هم برای اجرای این پروژه تخصیص می‌یابد.

 

مدیرکل امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: اعتبارات ملی بخش تجهیز و نوسازی اراضی همانند سال گذشته است که ان‌شاءالله با پیگیری‌های در حال انجام امید می‌رود جهش خوبی ایجاد شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد