ارسال پاسخ

۲۸ مرداد ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2382

pvc-asso.ir

پایدارکننده حرارتی و کمکی آلی ضد میکروبی برای پی وی سی سخت

این ماده به عنوان پایدارکننده حرارتی و کمکی برای پی­وی­سی سخت در دمای 180 درجه سانتی­گراد در هوا مورد بررسی قرار گرفت. آمیزه­سازی BMPH با نمونه­های مرجع در...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: N-بنزویل-4-(N-مال ایمیدو)- فنیل هیدرازید (BMPH) فعال بیولوژیکی سنتز شد و ساختارش با تجزیه و تحلیل عناصر و ابزار طیفی مختلف تایید شد.

 

این ماده به عنوان پایدارکننده حرارتی و کمکی برای پی­وی­سی سخت در دمای 180 درجه سانتی­گراد در هوا مورد بررسی قرار گرفت. آمیزه­سازی BMPH با نمونه­های مرجع در نسبت­های مختلف، مقدار پایداری حرارتی را به میزان زیادی افزایش داد و تغییر رنگ پی­وی­سی را بهبود بخشید. بهبود پایداری در پی­وی­سی در حضور این پایدارکننده آلی توسط آزمون TGA تایید گردید. همچنین BMPH عملکرد ضد میکروبی خوبی را نسبت به دو نوع باکتری و دو نوع قارچ نشان داد.

 

نتایج دی­هیدروکلراسیون تخریب حرارتی PVC سخت در حضور پایدارکننده در دمای 180 درجه سآنتی­گراد و در هوا  در شکل 1 و جدول 1 نشان داده شده است. نتایج PVC خالص (بدون پایدارکننده) همچنین نمونه­های پایدار شده توسط DBLC (کربنات سرب دی بازیک ) و کلسیم-زینک استئارات به عنوان پایدارکننده­های مرجع مورد مقایسه قرار گرفت. براساس نتایج، BMPH بازده پایداری حرارتی بالاتری نسبت به دو پایدارکننده مرجع از خود نشان داد، پایداری حرارتی BMPH تقریبا سه تا چهار برابر بالاتر از مقادیر حاصل از پایدارکننده­های مرجع است.

 

شکل1: سرعت دی­هیدروکلراسیون PVC سخت در دمای 180 °C، در محیط (هوا)، در حضور2% وزنی پایدارکننده­های BMPH و استابلایزرهای مرجع.

 

جدول1: مقادیر پایداری حرارتی PVC سخت در حضور BMPH، پایدارکننده­های مرجع و مخلوط پایدارکننده­ها که در دمای 180 °C، در محیط (هوا) تخریب حرارتی  شده­اند.

 

علاوه بر این پایدارکننده BMPH فعالیت بیولوژیکی قابل قبولی از خود نشان می دهد و فعالیت ضدمیکروبی بالاتری نسبت به فعالیت ضد قارچی دارد. بنابراین، می توان از BMPH به عنوان یک افزودنی مفید برای PVC در زمینه های پزشکی و بالینی استفاده کرد.

 

مقاله ی کامل را در ماهنامه ی شماره 116 مطالعه کنید

ترجمه: مهسا حکانی: کارشناس واحد تحقیق و توسعه شرکت پلاستیک کار

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد