ارسال پاسخ

۲۱ آبان ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1934

pvc-asso.ir

انتخاب لوله های PVC برای جایگزینی لوله های فرسوده آب شهری وود تگزاس

لوله گذاری pvc نیاز به انرژی پمپاژ را کاهش می دهد. دارای نرخ شکست پایین تری است و به طور کامل قابل بازیافت است.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

تحلیل وضعیت

براون وود تگزاس شهری با 20 هزار جمعیت که از سال 1884 تاسیس شد، نیاز به یک روش اقتصادی برای  جایگزینی مایل لوله های قدیمی آب و شبکه های فاضلابی رسی وجود دارد. داوید هریس مدیر اجرایی براون وود انواع مواد و نصب لوله های مختلف را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. روش انتخاب شده باید برای جلوگیری و حداقل اختلال در خانه ها، شرکت ها و جاده ها مقرون به صرفه باشد.

 

هریس یک فن آوری شناخته شده به عنوان روش شکافتن لوله استاتیک برای جایگزینی تقریبا 50 مایل از لوله رسی با لوله های  PVC برگزید. تکنیک های شکافتن لوله، منجر به شکست لوله های قدیمی موجود و جایگزینی لوله های جدید می شود.

 

در این روش ابتدا کابل یا میله ای از یک سر لوله قدیمی مدفون در زمین وارد و از سر دیگر آن خارج می شود و به سر آزاد آن کلاهک و لوله جدید متصل می شود. سپس کابل یا میله پس کشیده شده و به دنبال آن لوله جدید وارد لوله قدیمی شده و با ترکاندن جداره جایگزین آن می شود.این تکنیک برای کاهش آسیب های محیطی و مزاحمت برای ساکنین نزدیک طراحی شده است.

 

شکل 1- نمای کلی از روش شکافتن لوله بدون ترانشه

 

شکل 2- روش شکافتن لوله بدون ترانشه

 انتخاب روش شکافتن لوله  به جای حفاری روباز هزینه کمتری دارد. روش حفاری روباز دارای اثرات اجتماعی و زیست محیطی منفی است. لوله گذاری  pvc و روش شکافتن لوله بدون ترانشه منجر به کاهش هزینه ها نسبت به استخراج روباز می شود.کاوش ها در این روش 85% کمتر از روش حفاری روباز است. در بسیاری از موارد، صاحب خانه ها و صاحبان کسب و کار حتی نمی دانند که لوله پی وی سی جدید جایگذاری شده است. زیرا پس از انجام پروژه نیاز به پرکردن مجدد و محوطه سازی را کاهش می دهد.

 

 

شکل 3- حفاری با روش روباز

نصب لوله های  pvc تولید شده توسط شمال آمریکا که به طور خاص برای کاربردهای شکافتن لوله و سایر کاربردهای بدون ترانشه طراحی شده است، انجام شد و در سیستم های فاضلابی گرانشی استفاده شد.

 

مزایای وینیل

لوله گذاری  pvc نیاز به انرژی پمپاژ را کاهش می دهد. دارای نرخ شکست پایین تری است و به طور کامل قابل بازیافت است. انرژی کمتری را برای تولید مصرف می کند و در این پروژه اثرات زیست محیطی کمتری در مقایسه با روش حفاری روباز دارد. علاوه بر این، لوله های  pvc رشد بیو فیلم را مهار می کند و بسیار با دوام بوده و طبق گزارش بنیاد تحقیقاتی انجمن امور آب امریکا (AWWARF)طول عمر  پروژه  با لوله  PVC، بیش از 110 سال تخمین زده شده است.

 

وینیل دارای عملکرد جریان بهتر است و با تغییرات دما دچار شرینک و یا تورم نمی شود. حمل و نصب راحت تری نسبت به لوله های  پلی اتیلن سنگین دارد و نیازی به جوش ندارد.  روش شکافتن لوله استاتیک با سیستم اتصال لوله  PVC نه تنها سریعتر در شبکه های فاضلابی اصلی جایگذاری می شود بلکه کاهش هزینه ها را هم در پی دارد. انتخاب روش شکافتن لوله برای امروز و آینده روشی مناسب است و تنها روشی است که قادر به جایگزینی لوله های مدفون با لوله هایی با قطر بزرگتر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط