ارسال پاسخ

۱۸ مهر ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1870

pvc-asso.ir

روش شناسایی نشتی لوله با استفاده از امواج فراصوت

در این روش با اندازه‌گیری اختلاف زمان دریافت دو سیگنالی که از دو سر ترک یا نشتی می‌آید، می‌توان اندازه ترک یا نشتی را تعیین کرد.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: Echologics یک شرکت کانادایی فناوری اختصاصی آکوستیک را که می تواند در همه انواع لوله ها از جمله pvc نشتی را پیدا کند، به وجود آورد.

 

این شرکت مدت زمان پرواز صدای یک نشتی را توسط سنسورهای اکوستیک و یک تابع همبستگی اندازه گیری کرد. در این روش با اندازه‌گیری اختلاف زمان دریافت دو سیگنالی که از دو سر ترک یا نشتی می‌آید، می‌توان اندازه ترک یا نشتی را تعیین کرد.

 

شکل- استفاده از تکنولوژی اکوستیک برای تعیین محل نشتی

 

.این سنسورها را می توان بر روی شیر آتش نشانی و یا در محل های خاصی روی لوله قرار داد و دقیقا می توان محل نشت را با تعیین زمانی که صدای نشتی به دو سنسور متفاوت می رسد اندازه گیری کرد. صدایی که اندازه گیری می شود مربوط به خود لوله است و به معنی آن است که توسعه سیستمی که می تواند در لوله های  pvc  عمل کند یک چالش محسوب می شود.زیرا میرایی در پلاستیک ها بیشتر از فلزات است.

 

به تازگی Echologics به یک شرکت انگلیسی کمک کرده است تا نشتی را در لوله های 3 اینچی  pvc شناسایی کند. eakFinder- ST محل دقیق نشتی را مشخص کرد و یک تیم حفاری برای رفع نشت با سرعت جریان 0.8متر مکعب بر ساعت ارسال شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد