ارسال پاسخ

۲۷ فروردین ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1481

pvc-asso.ir

چرخش مثبت در عرضه مسکن

سرمایه‌گذاری برای تکمیل ساختمان‌های نیمه‌کاره بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت

بازار ساخت‌و‌ساز در مناطق شهری کشور از طرف سرمایه‌گذاران ساختمانی با استقبال روبه‌رو شد. اطلاعات رسمی از فعالیت‌های ساختمانی حاکی است حجم سرمایه‌گذاری در این بازار بعد از سقوط دوساله، از ابتدای سال ۹۶ رو به افزایش گذاشت و در سه فصل پیاپی، رشد مثبت را تجربه کرد. حجم کل سرمایه‌گذاری ساختمانی، در بهار سال گذشته ۵ درصد و در تابستان نیز ۲۱ درصد نسبت به دو فصل مشابه در سال ۹۵ افزایش یافت.

 

روند رشد سرمایه‌گذاری در بازار ساخت‌وساز، در فصل پاییز نیز با افزایش نقطه‌ای ۱۱ درصدی همراه بوده است. بررسی‌ها درباره جزئیات ورود سرمایه‌ به حوزه‌های سه‌گانه بازار ساخت‌و‌ساز نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بر «تکمیل» پروژه‌های نیمه‌‌کاره به‌عنوان کوتاه‌ترین مسیر عرضه مسکن نوساز به بازار معاملات ملک، متمرکز شده‌اند.

 

میزان سرمایه‌گذاری در حوزه ساختمان‌های تکمیل‌شده که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ کاهش قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کرده بود، در ۹ ماه اول سال ۹۶ با رشد دو رقمی همراه شد؛ به‌طوری‌که تابستان سال گذشته حجم سرمایه‌گذاری در این حوزه تقریبا دو برابر شد و در پاییز نیز بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد. در کنار انجمادزدایی از سرمایه‌های محبوس در نیمه‌کاره‌ها، ساخت‌و‌سازهای جدید نیز به حرکت درآمده است.

 

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد