ارسال پاسخ

۱۰ خرداد ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n896

pvc-asso.ir

پورقاضی: آسیب شناسی تشکل ها توسط اتاق تهران با هدف رفع موانع/ بنگاه ها به سمت شفاف سازی حرکت کنند

بسیاری از صنایع دارای مشکل هستند و مدیران صنعتی به طور عمومی مخالف ورود کالای خارجی هستند؛ به عبارت روشنتر یعنی این که صنایع ما به دلایل مختلف رقابت پذیر نیستند.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، مهدی پورقاضی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران گفت: بر اساس قانونی که تصویب شده است، اظهارنامه سال 94 برای شرکت های کوچک و متوسط مورد قبول قرار می گیرد. بنابراین به جز موضوع تامین اجتماعی اگر شرکت هایی که اظهارنامه ارائه کرده اند و دارایی آن را قبول نمی کند، باید تلاش کنیم تا اظهارنامه آنها مورد پذیرش قرار گیرد و اگر مشکلی در این زمینه دارند با مراجعه به اتاق بازرگانی و استفاده از راهنمایی های مشاوران بتوانند مشکلشان را حل کنند.

 

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران این سخنان را روز گذشته 9 خرداد ماه در جلسه مجمع فوق العاده انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران که به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، رسمیت نیافت، بیان کرد. 

 

پورقاضی تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا همه به سمت ارائه دفاتر رسمی بروند و خریدوفروش غیررسمی نداشته باشند.

 

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران با اشاره به ضرورت شفافیت سازی بیان کرد: باید همه سعی کنند در چارچوب قانون عمل کنند. اگر چه می دانم کار دشواری است و بسیاری از مشتریان هم نمی پذیرند که به طور رسمی خرید کنند اما به هر حال مسئله این است که باید روز به روز شفافیت سازی افزایش پیدا کند و این به ضرر زیرپله ای ها و کسانی است که تا کنون پنهان بوده اند.


وی تصریح کرد: ما شرکت های رسمی و شناسنامه دار هستیم و بهتر است به سمت شفافیت بیشترو ارائه یک دفتر رسمی پیش برویم.


پورقاضی همچنین در پاسخ به سوالی درباره بحث ضرورت ارائه اظهارنامه برای اصناف و نه صنایع یادآور شد: متن این بخش نامه وجود دارد. به هر حال وقتی چیزی قانون است و مدیران دولتی و مجریان مسیر خودشان را می روند، ما چاره ای نداریم جز این که اصرار کنیم بر اجرایی شدن آن کنیم.


وی اضافه کرد: اتاق تهران برای این منظور مشاورانی را در نظر گرفته است و همکاران می توانند از این مشاوران استفاده کنند. 


پورقاضی در بخش دیگری از سخنانش به بندی از مصوبه اتاق تهران درباره آسیب شناسی تشکل ها اشاره کرد و گفت:اتاق تهران برنامه ای را تدارک می بیند که بتواند در زمینه آسیب شناسی تشکل ها و صنعت کمک هایی را ارائه کند. بنابراین اگر تشکل ها علاقه مند به آسیب شناسی هستند، می توانند با مکاتبه به کمیسیون صنعت، درخواست خود را مطرح کنند تا با پیدا کردن گلوگاه ها به آن بخش صنعتی کمک کنیم. 

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلاتی که در صنایع کشور وجود دارد، بیان کرد: بسیاری از صنایع ما مشکل دارند و مدیران صنعتی عموماً درخواست می کنند که جلو ورود کالای خارجی را بگیرند و این یعنی این صنایع به دلایل مختلف از نظر کیفیت و قیمت، رقابتی نیستند. برای این که مشخص شود چرا صنایع ما رقابتی نیستند، نیاز به بررسی و کار کارشناسی وجود دارد که بتوانیم در آن زمینه کمک کنیم.


وی در پایان تصریح کرد: در مرحله اول برای ارتقای صنایع در سطح انجمن و صنعت علاقه مند به همکاری و همفکری هستیم و در سطح دوم که بنگاه هاست، شاید بتوان کمک هایی ارائه کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط