ارسال پاسخ

شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n401

pvc-asso.ir

متوسلیان: پذیرش بورس به دلیل شفافیت قیمتی و عرضه های بالا

همچنان بورس را به دلیل شفافیت قیمتی و عرضه های بالا و متنوع قبول داریم. معمولا عرضه ها در سطح کلان و با تنوع بالا نیاز به محیطی ساختارمند و با شفافیت کامل دارد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از ایسنا، صنعت پتروشیمی از صنایع بزرگ و با تجربه ایران به حساب می‌آید، این صنعت به همراه پالایشگاه‌ها تحت نظر مستقیم دولت بوده و تصمیمات هیات دولت در خصوص این صنایع تاثیر بسیار مهمی بر اقتصاد این مرز و بوم می‌گذارد. تعیین نرخ نفت، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، قیمت ارز همه و همه در دستان مردان دولتی جای دارد.

در این میان بازار سرمایه به عنوان محلی برای بها دادن به بخش خصوصی و قیمت گذاری درست و شفاف در میان اقتصاددانان شناخته می‌شود به همین دلیل چندی پیش، شاهد ورود عرضه و قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا بودیم، اگر چه بورس کالای ایران هم نقص‌هایی دارد اما سرکه نقد به از حلوای نسیه. بورس کالای ایران برای رسیدن به یک محیط بورسی حرفه‌ای نیاز به حمایت دارد. عرضه بسیاری از محصولات در بورس کالا همانند یک ترازوی دو کفه است که هم بورس کالای ما و شفافیت اقتصادی را قوی تر و هم به قیمت‌گذاری صحیح محصولات و رشد رقابت صنایع ، کمک شایانی می‌کند.

متاسفانه چندی پیش زمزمه‌هایی از خروج عرضه محصولات پتروشیمی از سوی برخی افراد شنیده شد و این موضوع به جایی رسید که قرار شد در شورای رقابت مورد بررسی قرار گیرد؛ چیزی که حتی شاید فکر کردن به آن هم برای اقتصاد و تولیدکنن

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط