ارسال پاسخ

۳ اسفند ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3419

pvc-asso.ir

کشف پلیمر های ضد عفونی کننده در برابر ویروس کرونا

محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، دانشگاه بوستون و شرکت کراتون، خانواده ای از پلیمر های ضد عفونی کننده را  معرفی کرده اند که در غیر فعال کردن ویروس کرونا موثر هستند. 

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

شواهد قطعی نشان می دهد که این پلیمرهای آنیونی می توانند ویروس های کرونا را به سرعت و به طور موثر غیر فعال کنند. پوشاندن سطوح با تماس زیاد مانند منسوجات، میزهای پیشخوان یا دیوارها  با این پلیمرها امکان پذیر است به شرطی که رطوبت کافی وجود داشته باشد. زمانی که این پلیمرهای آنیونی آب را جذب می کنند، پروتون ها می توانند از طریق کانال های نانو مقیاس به سطح مد نظر منتقل شوند و یک محیط بسیار اسیدی ایجاد کنند که قادر به غیرفعال سازی ویروس ها و از بین بردن باکتری ها و کپک ها باشد. این تیم تحقیقاتی قبلا اثبات کرده بودند که چندین پلیمر آنیونی در مقابل طیف گسترده ای از عوامل بیماری زا از جمله استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متیسیلین(MRSA) و یک نوع از آنفولانزا موثر هستند.


در آزمایش های آزمایشگاهی، محققان نشان دادند که این پلیمرهای آنیونی خاص میتوانند فقط در 5 دقیقه سندورم حاد تنفسی 2 ( SARS-CoV-2) را کاملا غیر فعال کنند و یک  نوع ویروس کرونای انسانی به نام  HCoV-229E را در مدت زمان 20 دقیقه غیر فعال کنند.


مقاله “غیرفعال سازی سریع SARS-CoV-2 و ویروس کرونا انسانی با استفاده از پلیمرهای آنیونی ضد عفونی کننده” ، در تاریخ 9 فوریه بصورت آنلاین منتشر شده است.


 منبع: دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
بهنام دودکانلوی میلان شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰
خیلی جالب بود ، ممنون. ارسال پاسخ