ارسال پاسخ

۴ بهمن ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3340

pvc-asso.ir

افزایش عرضه محصولات پلیمری در بورس کالا

حجم عرضه محصولات پلیمری در بورس کالای ایران هفته گذشته رشد 3.5 درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از نیپنا، هفته گذشته حجم عرضه محصولات پلیمری در بورس کالا رشد 3.5 درصدی را به ثبت رساند اما این امر در  رشد حجم معاملات موفق نبوبد به طوری که می‌توان هفته گذشته را رکورددار ثبت ارقام کاهشی در بورس کالا از سال 96 تاکنون به شمار آورد.

 

هفته گذشته به میزان 83 هزار و 660 تن از انواع محصولات پلیمری در بورس کالا عرضه شد که نسبت به هفته ماقبل رشد 3.5 درصدی را به ثبت رساند. این درحالی است که با وجود روند باثبات عرضه‌ها طی 11 هفته گذشته تاکنون، همچنان بازار نسبت به این داده مهم و کلیدی واکنشی افزایشی نشان نمی‌دهد. به طوری که برای چندین هفته متوالی است که حجم معاملات در بازار محصولات پلیمری تمایل چندانی برای کسب جایگاه خود همچون نیمه ابتدایی سال جاری را ندارند.

 

این درحالی است که هفته گذشته رکوردهای عجیب و بی‌سابقه‌ای به ثبت رسید که حکایت از رکودی عمیق و ریشه‌دار در این بازار دارد. از میزان عرضه‌های هفته گذشته تنها 28 هزار و 782 تن از مواد اولیه پلیمری مورد دادوستد قرار گرفتند که از افت 46 درصدی حکایت دارد. این میزان از حجم معاملات در این بازار نزدیک به 4 سال، تجربه نشده است. از این رو غیرقابل پیش‌بینی و حیرت‌آور بوده است. بخش عظیمی از این افت حجم معاملات مربوط به سقوط 49 درصدی حجم تقاضا طی هفته گذشته است که به اندازه 33 هزار و 348 تن به ثبت رسیده است. ریشه اصلی افت تقاضا را می‌توان به افت و خیزهای بهای ارز طی هفته گذشته در کنار تعطیلی روز یکشنبه اشاره کرد که ذهنیت کاهشی را در بین اهالی بازار تقویت کرده است. در مجموع تنها 34.40 درصد از میزان عرضه‌های هفته گذشته در بازار محصولات پلیمری مورد دادوستد قرار گرفت که داده بی‌سابقه دیگری را به ثبت رساند.

 

بازار محصولات شیمیایی نیز طی هفته گذشته با افت محسوسی همراه شد اما در مقایسه با پلیمرها این کاهش ناچیز بود. 39 هزار و 850 تن از انوع مواد اولیه شیمیایی در بورس کالا عرضه شد که نسبت به هفته ماقبل از افت 11.41 درصدی حکایت دارد. در برابر این میزان عرضه نیز، تقاضای 29 هزار و 387 تنی شکل گرفت که با کاهش 17 درصدی همراه شد. در مجموع 24 هزار و 128 تن از محصولات شیمیایی عرضه شده در بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت که در نهایت سبب معامله 60 درصد عرضه شیمیایی ها در بورس کالا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد