ارسال پاسخ

۲۷ مهر ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3152

pvc-asso.ir

رشد حجم معامله محصولات شیمیایی بورس کالا

محصولات شیمیایی رشد 12.86 درصدی حجم دادوستدها را در جریان معاملات هفته گذشته بورس کالا تجربه کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از دنیای نیپنا، دادوستد هفته گذشته محصولات پلیمری در بورس کالا روند نزولی به خود گرفت. سکاندار این روند نزولی حجم عرضه این محصولات بود که به دنبال آن شاهد افت تقاضا و حجم معاملات در این گروه کالایی بودیم. به طوری که هفته گذشته به میزان 72 هزار و 91 تن از انواع محصولات پلیمری در بورس کالا عرضه شد که این میزان از عرضه با افت 11 درصدی همراه بود و به کمترین میزان طی سال جاری به شمار می‌رود.

 

دلیل اصلی که می‌توان برای کاهش محسوس حجم عرضه‌ها در بورس کالا عنوان کرد، مربوط به تعمیرات برخی از شرکت‌های پتروشیمی‌ها طی مدت اخیر دانست که با خروج موقتی آنها از مدار تولید حجم عرضه‌ها کاهش معنی‌داری را به ثبت رساندند. در کنار این امر می‌توان به پیاده‌سازی طرح کاهش سهمیه‌های بهین‌یاب برای محصول پلی‌پروپیلن نساجی اشاره کرد که به سهمیه‌های این محصول جذاب در بورس کالا به نصف کاهش یافته است.

 

البته با وجود این امر متقاضیان هنوز هم تمایل خود را به خرید نشان دادند و در برابر هر تن عرضه مواد اولیه پلیمری 1.31 تن تقاضا به ثبت رسیده که حاکی از افت تقاضا به دلیل کمبود عرضه است. به‌رغم این امر حجم تقاضای این محصولات طی هفته گذشته در بورس کالا با افت 13.12 درصدی به 94 هزار و 529 تن رسید که کمترین میزان از هفته منتهی به 24 مرداد تاکنون است. برآیند این دو داده در بورس کالا افت 9.51 درصدی حجم دادوستد انواع محصولات پلیمری در بورس کالا بود که به 63 هزار و 551 تن طی هفته گذشته رسید.این میزان از حجم عرضه کمترین مقدار طی 3 هفته گذشته تاکنون به حساب می‌آید. همچنین 88.15 درصد از حجم عرضه‌های محدود مواد اولیه پلیمری مورد دادوستد متقاضیان قرار گرفت که میزان قابل قبولی به شمار می‌رود.

 

به‌رغم کاهش حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا، این بار محصولات شیمیایی رشد 12.86 درصدی حجم دادوستدها را در بورس کالا تجربه کردند. طی هفته گذشته حجم معاملات انواع محصولات شیمیایی به 41 هزار و 918 تن رسید. رشد 12.46 درصدی تقاضا نیز دیگر داده مثبت در دادوستدهای مواد اولیه شیمیایی به شمار می‌رود. به گونه‌ای که 50 هزار و 887 تن تقاضا طی هفته گذشته به ثبت رسید. اما میزان عرضه‌ها افت 12.65 درصدی را تجربه کرد و به 48 هزار و 526 تن که کمترین میزان طی سه هفته گذشته تاکنون به شمار می‌رود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد