ارسال پاسخ

۲۷ دى ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3327

pvc-asso.ir

درخواست انجمن برای امکان خرید گرید S60

انجمن لوله و اتصالات پی وی سی طی نامه ای به دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی خواستار بازگشت امکان خرید گرید S60 برای تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، انجمن در نامه خود با اشاره به مصوبه کمیته تنظیم بازار پتروشیمی در خصوص تولید و توزیع PVC-S60 و اعلام چندین باره این تشکل مبنی بر نیاز مبرم این صنعت به گرید S60، نوشته است:
با توجه به کیفیت نامنسب S57 تولیدی پتروشیمی آبادان که شاهد آن، معامله کمتر از 2 درصد این گرید در هفته گذشته بورس است و لطمه های ناشی از این چالش کیفی که مستقیما به زیرساخت های کشور وارد می شود، خواهشمند است نسبت به بازگشت امکان خرید این گرید از PVC به صنعت لوله و اتصالات همکاری های لازم را مبذول فرمائید.

 

همجنین انجمن در بخش دیگری از نامه خود اظهار کرده است: در گریدبندی هایی که انجمن ملی با توصیه وزارت صنعت و علیرغم مغایرت این روش با تجارب 50 ساله صنعت ما، طی چندین ماه کار و صرف وقت بسیار انجام داده است، نیاز صنف لوله و اتصالات PVC به S60 کاملا محرز و ثبت شده است؛ لذا انتظار می رود همچون سال های گذشته مسیر خرید گریدهای S57, S65 و S60 برای این صنعت باز باشد و تحمیل محدودیت خرید گریدهای ضروری به صنعتی با این قدمت و پیشینه در کشور، باعث ایجاد تلاطم و آشوب بیشتر در بازار این مواد نگردد.

 

لازم به ذکر است که انجمن لوله و اتصالات پی وی سی تا کنون مکاتبات بسیاری برای امکان بهره مندی مجدد از گرید S60 با مراجع ذیصلاح انجام داده است و همزمان جلسه هایی زیادی برای این موضوع برگزار کرده است.


در این میان می توان به نامه انجمن به دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی در 13 مهر ماه سال جاری اشاره کرد.
در این نامه اظهار شده بود: 
متأسفانه با قطع سهمیه و حذف گرید S60 از سبد مواد اولیه مورد نیاز این صنعت (در سامانه بهین یاب)، حق انتخاب از تولیدکنندگان، در جهت احیاء کیفیت و حفظ ظرفیت های تولید، سلب شده و زیان های جبران ناپذیری به زنجیره تولید این صنعت وارد آمده است.

 

همچنین انجمن در نامه ای دیگر به آقای صفدری مدیر کل صنایع غیرفلزی وزارت صمت، بر همین درخواست پای فشرده بود. 


سرانجام در مهر ماه سال جاری دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در پاسخ به پیگیری های انجمن، خواستار رسیدگی به این موضوع شد. دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی در پاسخ به درخواست انجمن لوله و اتصالات پی وی سی مبنی بر تخصیص سهمیه گرید S60، نامه ای خطاب به دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن ملی پلیمر ارسال کرد.

در این نامه با اشاره به مصوبات اخیر کمیته تخصصی پتروشیمی به بندهای 4 و 7 آن اشاره است. 


همچنین در پایان نامه آمده بود: خواهشمند است دستور مقتضی و عاجل جهت رفع نیاز مصرف کنندگان واقعی و جلوگیری از واسطه گری در بازار مواد اولیه صادر و گزارش نتایج اقدامات در جلسه بعدی کمیته تخصصی پتروشیمی ارائه گردد.

 

انجمن لوله و اتصالات پی وی سی تا کنون برای امکان بهره مندی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی از گرید S60 تلاش های زیادی انجام داده است که از دیگر این تلاش ها می توان به نامه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در تاریخ 22 شهریور 1399 اشاره کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد