ارسال پاسخ

دوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n316

pvc-asso.ir

ارائه تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط با سود 18 درصد

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مدیر عامل بانک پاسارگاد گفت : تمامی بانک ها در سال جاری و در چارچوب تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به بنگاه های کوچک و متوسط تسهیلات با سود کم پرداخت می کنند.

ارائه تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط با سود 18 درصدمجید قاسمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: همه بانکها در مراجعات فعالان اقتصادی شرایط بنگاههای کوچک و متوسط را بررسی کرده و به وظیفه خود که ارائه تسهیلات به آنها است عمل می کنند.

وی ادامه داد: سامانه جدید وزارت صنعت نیازهای این واحدها را منتشر می کند و بانکها پس از بررسی این واحدها و همچنین اعتبارسنجی آنها و با توجه به تقاضای بازار به آنها تسهیلات ارائه می کنند.

قاسمی با بیان اینکه اقتصاد کشور باید از رکود خارج شود ، گفت : منابع تولید را باید مراودات بین تولید کننده و مصرف کننده تامین کند و اگر تولید بخواهد توسعه پیدا کند باید به سراغ بانکها برود.

وی افزود: در واحد تولیدی اگر به دلایلی دستمزدها افزایش پیدا کند یا به سرمایه بیشتری احتیاج باشد، باید این واحدها به بانکها مراجعه کنند.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با بیان اینکه بانکها برای تامین منابع واحدهای تولیدی به جنب و جوش افتاده اند ، گفت: امیدوارم این منابع به سمت تولید برود و بیشترین ارزش افزوده را داشته باشد.

وی درباره ارائه تسهیلات به هلدینگ میدکو گفت: این هلدینگ 23 پروژه با سرمایه 5 میلیارد دلار دارد و 800 واحد متوسط و کوچک اقتصادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این واحد مشغول فعالیت هستند.

 

*سرمایه های خارجی برای ایجاد ظرفیت جدید می آید

مدیرعامل بانک پاسارگاد در خصوص ورود سرمایه های خارجی به کشور گفت: سرمایه های خارجی برای سرمایه در گردش تولید نمی آید بلکه برای ایجاد یک ظرفیت جدید به کشور وارد می شود.

وی ادامه داد : این سرمایه گذاران برای اینکه محصول جدیدی را ایجاد کنند ، می آیند و در صورتی که سرمایه گذار خارجی یک واحد تولیدی را بخرد برای اداره و تامین سرمایه در گردش آن واحد موظف می شود.

قاسمی افزود :‌ در صورتی که سرمایه گذار خارجی تمایل به ورود به کشور را داشته باشد پروژه به اندازه کافی وجود دارد و سیستم بانکی ما هم بستر مناسبی برای پاسخگویی به این نیازها فراهم کرده است.

وی گفت : بانکهای ما هم در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار دارند و شرایط لازم برای حضور این سرمایه گذاران فراهم است.

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد