ارسال پاسخ

۷ مهر ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3112

pvc-asso.ir

مزیت رقابتی قیمتی محصولات پی وی سی از دست می رود

یکی از مهمترین مزیت های رقابتی لوله و اتصالات پی وی سی، یعنی مسئله قیمت، اکنون از بین رفته و به همین دلیل تمام تلاش های انجام شده برای حضور در مناقصات و پروژه های دولتی در حال نابودی است.

مجید غیاثی عضو انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی که در نشست روز شنبه قیمت گذاری قیمت گذاری پی وی سی S65 که صبح شنبه 5 مهر ماه، برگزار شد، حضور داشت، درباره این جلسه به خبرنگار انجمن گفت: در ابتدای نشست مدیران پتروشیمی به تشریح نحوه قیمت گذاری پرداختند و در ادامه به موضوع گرید پی وی سی پرداخته شد.

 

مدیر عامل وینو پلاستیک گفت: هدف از جلسه این بود که پتروشیمی به نحوی تغییراتی را در قیمت گذاری اعمال کنند و این در حالی است که آنها به سادگی می توانند با دریافت قیمت های منطقه ای، نسبت به اعمال تغییرات اقدام کنند.


غیاثی تصریح کرد: در ظاهر باید قیمت پی وی سی کاهش پیدا کند، اما طرف مقابل می تواند اظهار کند مواد اولیه با قیمت های کنونی مشتری دارد.

این فعال تولیدی با بیان این که ما در این نشست پیشنهاد اعلام قیمت به صورت ماهیانه را دادیم، گفت: قرار است این پیشنهاد در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گیرد، هر چند خانم طهماسبی با این پیشنهاد مخالف بود.


به گفته غیاثی ثبات قیمت و اعلام آن به صورت ماهیانه به نفع پتروشیمی ها نیست.
غیاثی در باره محتوای این جلسه توضیح داد: ما موضوع اختلاف قیمت دلاری پی وی سی با پلی اتیلن را مطرح کردیم که این اختلاف در دنیا وجود دارد، اما در ایران از بین رفته و به زعم آنها این موضوع به دلیل اعمال تخفیف در شهریور ماه بوده که موجب کاهش قیمت پلی اتیلن شده است.


به گفته مدیر عامل شرکت وینو پلاستیک، طرف مقابل در این نشست وعده داد تا یکشنبه (6 مهر) که روز اعلام قیمت های پایه محصولات پلیمری برای عرضه در بورس کالا است، تخفیف ارائه شده برای پلی اتیلن در شهریور ماه را جبران کند، که این مسئله اتفاق نیفتاد و همچنان پی وی سی در صدر افزایش قیمت ها بود. 


غیاثی گفت: اکنون پس از گذشت دو روز از برگزاری این جلسه، هیچ اتفاقی نیفتاده است و ضرورت دارد تا دبیر انجمن به صورت جدی این موضوع را پیگیری کند.


وی اظهار کرد: بنا به گفته خود مدیران پتروشیمی اختلاف قیمت جهانی پلی اتیلن با پی وی سی در دنیا 143 دلار در هر تن است که به این موضوع در اعلام قیمت های پایه توجه نشده است.


غیاثی گفت: یکی از مهمترین مزیت های رقابتی ما یعنی مسئله قیمت، اکنون از بین رفته و به همین دلیل تمام تلاش های انجام شده برای حضور در مناقصات و پروژه های دولتی در حال نابودی است.


عضو انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی بار دیگر با تاکید بر پیگیری موضوع از سوی دبیر انجمن، گفت: تنها با اصرار بر موضوع و پیگیری روزانه است که می توان به نتیجه دست یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط