ارسال پاسخ

۱۰ تير ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2904

pvc-asso.ir

بی‌پی از فعالیت در حوزه پتروشیمی خارج می‌شود

شرکت بریتیش پترولیوم (بی‌پی) اعلام کرد که واحد پتروشیمی و شیمیایی خود را به قیمت پنج میلیارد دلار به اینئوس می‌فروشد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از  رویترز، بی‌پی روز دوشنبه (نهم تیرماه) اعلام کرد که کسب و کار بین‌المللی خود در حوزه شیمیایی و پتروشیمی را به جیم رتکلیف میلیاردر، مالک شرکت اینئوس می‌فروشد.

 

برایان گیلواری، مدیر مالی بی‌پی در این باره گفت: در پی اعلام تصمیم بی‌پی برای فروش واحد شیمیایی و پتروشیمی خود، ما هدف 15 میلیارد دلاری خود برای واگذاری را یک سال جلوتر از برنامه پیش‌بینی شده محقق کرده‌ایم و این نشان‌دهنده دامنه و کیفیت گزینه‌های در دسترس ماست.

 

این گام غافلگیرانه بی‌پی به معنای آن است که این شرکت جلوتر از فرارسیدن زمان هدف فروش 15 میلیارد دلار از دارایی‌ها خود حرکت کرده است، این در حالی است که برنارد لونی، میرعامل بی‌پی این شرکت را برای تغییر به سمت انرژی‌های کم کربن آماده می‌کند.

 

لونی اذعان کرد که فروش واحد شیمیایی و پتروشیمی بی‌پی با 1700 نیروی شاغل و تولید9 میلیون و 700 هزار تن محصول پتروشیمی در سال 2019 میلادی، جای بسی تعجب خواهد داشت.

 

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد که از دیدگاه راهبردی، همپوشانی با دیگر بخش‌های بی‌پی محدود است و رشد بخش پتروشیمی سرمایه زیادی از ما می‌گیرد. توافق با اینئوس یک گام آگاهانه دیگر در مسیر ساختن شرکتی (بی‌پی) است که از طریق انتقال انرژی به رقابت و موفقیت بپردازد.

 

این تجارت شامل سهام بی‌پی در مجتمع‌های پتروشیمی واقع در ایالات متحده آمریکا، ترینیداد و توباگو، انگلیس، بلژیک، چین، مالزی و اندونزی می‌شود، مجتمع‌های پتروشیمی متصل به پالایشگاه‌های نفت بی‌پی در گلزنکیرشن و مولهایم شامل این توافق نخواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد