ارسال پاسخ

۷ تير ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2891

pvc-asso.ir

بازارهای پتروشیمی تحت فشار ضعف تقاضا ازسوی خودروسازان جهان

تضعیف تقاضا از سوی شرکت‌های خودروسازی به دلیل آثار منفی شیوع ویروس کرونا همچنان بازارهای جهانی پتروشیمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از پلاتس، بازارهای پتروشیمی به‌طور قابل توجهی تحت تاثیر چالش‌های پیش‌روی صنایع خودروسازی در جریان همه‌گیری ویروس کرونا بوده است.

 

با وجود ازسرگیری فعالیت شرکت‌های خودروسازی و روند یکنواخت افزایش سفرها با خودروهای شخصی، انتظار می‌رود روند بهبود تقاضا از سوی خودروسازان برای مواد اولیه پلیمیری و پتروشیمی کند باشد.

 

بر اساس این گزارش اتحادیه خودروسازان اروپا (ACEA) در برآورد خود درباره سفر با خودروهای شخصی در سال 2020 میلادی بازنگری کرد، این رقم با حدود 25 درصد افت ثبت شده است. این اتحادیه انتظار دارد که فروش خودرو امسال در اتحادیه اروپا با بیش از 3 ملیون کاهش روبه‌رو خواهد بود، این رقم در سال 2019 میلادی 12 میلیون و 800 هزار واحد بوده است.

 

انتظار می‌رود با وجود تعطیلی گسترده در خلال اوج‌گیری شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا، توقف تولید سالانه ماه اوت در بسیاری از کارخانه‌های تولید تایر و لاستیک مصنوعی تداوم داشته باشد.

 

با توجه به لغو محدودیت‌های ناشی از شوع ویروس کرونا در اروپا، شرایط تقاضا از سوی شرکت‌های خودروسازی همچنان ضعیف خواهد بود و عرضه‌کنندگان آکسو-الکل باید به فرصت‌های موجود در بازار آسیا توجه داشته باشند.

 

همچنین انتظار می‌رود بخش عمده‌ای از کارخانه‌های صنایع تولید کلرآلکالی در اروپا برای انجام عملیات تعمیرات و نگهداری سالانه از پایان ماه اوت تا نوامبر تولید خود را متوقف کنند، دوره تعمیرات نگهداری که باید در فصل بهار رخ می داد به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

 

از سوی دیگر تولید کنندگان بخش بالادستی استایرن مونومر به دلیل نبود تقاضای از سوی شرکت‌های خودروسازی ظرفیت بهره‌گیری از تولید خود را پاین نگه خواهند داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط