ارسال پاسخ

۱ تير ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2875

pvc-asso.ir

کاهش حاشیه سودها به تعدادی از تولیدکنندگان پتروشیمی با نفتا در آسیا آسیب زد؛ قیمت اتیلن C2 افزایش یافت

کاهش حاشیه سودها در نتیجه تاثیر افزایش قیمت های نفت خام در قیمت های خوراک، به تعدادی از تولیدکنندگان پتروشیمی آسیب زد، و آن ها را مجبور کرد تا تولیدات خود را کاهش دهند زیرا با توجه به تقاضای ضعیف، توانایی افزایش قیمت ها را ندارند.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از پتروتحلیل، نفتا – اصلی ترین خوراک برای تولید پتروشیمی در آسیا – مسیری صعودی را در قیمت های صنایع بالادستی نفت خام دنبال کرده است.

 

سیر صعودی اخیر در بازار های صنایع بالادستی امید ها را برای بهبود اقتصاد جهانی در نیمه دوم سال افزایش داد، اما به دنبال بازگشایی مشاغل از قرنطینه های مربوط به پاندمی، تعداد مبتلایان در چین و آمریکا افزایش یافت و این روند صعودی مختل شد.

 

قیمت های نفتا اوپک اسپک تحویل نیمه اول اوت در روز گذشته بعد از 21 دلار افزایش در میزان 366/25 دلار در هر تن (CFR ژاپن) ثابت شدند. 

 

قیمت های نفت خام بعد از افزایش 3 درصدی در روز چهارشنبه عقب نشینی کردند، و همزمان نفت برنت بالای 40 دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا با میزان 37 دلار در هر بشکه معامله شدند.

 

تقاضا برای نفتا در اولفین ها و آروماتیک ها در میان حاشیه سود های بهتر،سالم است. 

برای دیگر محصولات مشتقی که با سرعت بازار های بالادستی حرکت نمیکنند، حاشیه سودها در حال کمتر شدن است.

در حال حاضر بوتادین و نفتا با یک قیمت معامله میشوند، که به معنی ضرر بر دست تولیدکنندگان آن میباشد. به دلیل ساختار هزینه، محدودیت های فعالیتی و تدابیر فروش تولیدکنندگان این محصول، قیمت آن باید 100 تا 150 دلار در هر تن بر خوراک برتری داشته باشد تا حاشیه سود آن خنثی یا به میزانی مثبت شود. 

 

طبق داده های آیسیس، قیمت های نقدی بوتادین در 12 ژوئن در میزان 330 تا 400 دلار در هر تن (CFR شمال شرق آسیا) ارزیابی شدند. 

 

تولیدکنندگان در انتظار خریداران مایل به پرداخت 400 دلار در هر تن (CFRشمال شرق آسیا) بودند، و در میان ضعف تقاضا از بازار سینتتیک رابر، به بخش آکریلونیتریل بوتادین استایرن روی آوردند.

 

مصرف بوتادین در بخش سینتتیک رابر صنایع پایین دستی در میان افت صنعت جهانی اتومبیل، کاهشی ماند. 

اما احتمال نمیرود تولید بوتادین تا میزان زیادی کاهش یابد، زیرا اتیلن و مشتق آن پلی اتیلن از حاشیه سود های مناسبی برخوردار هستند. 

 

بوتادین محصول جانبی تولید اتیلن است.

قیمت های اتیلن شمال شرق آسیا با عرضه اندک به بیشترین میزان های خود در 5 ماه گذشته رسیدند و به این دلیل که بازار های مشتقی دیگر، توان رسیدن به آن را ندارند، به مسیر خود ادامه داد.

 

در روز گذشته قیمت های نقدی اتیلن به طور میانگین در میزان 822/50 دلار در هر تن (CFR شمال شرق آسیا) قرار گرفتند.

عمدتا تولیدکنندگان مونو اتیلن گلیکول در برابر از بین رفتن حاشیه سودها آسیب پذیر هستند، که آن ها را ملزم به کاهش تولید در جهت جلوگیری از ضرر میکند. 

 

یکی از تولیدکنندگان مونو اتیلن گلیکول شمال شرق آسیا گفت: «به دلیل از بین رفتن حاشیه سودها، تولیدات خود را از نیمه دوم ژوئن کاهش خواهیم داد.»

 

یکی دیگر از تولیدکنندگان مونو اتیلن گلیکول که در حال حاضر با 80 درصد ظرفیت در حال فعالیت میباشد اشاره داشت که در صورت بالا ماندن قیمت های اتیلن، از ژوئیه فعالیت خود را به میزان 10 درصد کاهش میدهد.

 

براساس شرایط جاری بازار، فروش خوراک اتیلن به بازار نقدی، سود بهتری راحاصل میکند.

 

اگرچه، اکثر واحد های مونو اتیلن گلیکول آسیا جزو شرکت های پتروشیمی یکپارچه هستند، و به ندرت محموله های نقدی اتیلن خریداری میکنند. حاشیه سود آن ها وابسته به نفتا است، که البته قیمت آن نیز در حال افزایش است. 

 

انتظار میرود با توجه به قیمت های صعودی اتیلن، تولیدکنندگان پلی وینیل کلرید در کوتاه مدت با هزینه های بالای تولید درگیر شوند.

 

اگرچه معامله کنندگان بازار خوشبین هستند که اقدامات حمایتی چین میتواند بخش ساخت و ساز صنایع پایین دستی را تقویت کند، که این امر به این معنی است که تقاضای پی وی سی برای تولید لوله ها و پروفیل ها، روکش کاری، چارچوب های پنجره، سیم ها و کابل ها، سطح بندی و سقف بندی، افزایش خواهد یافت. 

 

تولیدکنندگان بازار وینیل استات مونومر، نتوانسته اند افزایش قیمت های خوارک را به قیمت های مصرف کننده نهایی اعمال کنند، زیرا تقاضا از آوریل در میان قرنطینه ها در سراسر جهان، هنوز بهبود نیافته است.

 

عرضه در آسیا به دلیل محموله های خارجی و محدودیت فروش جهانی افزایش یافته، و مشکلات تولیدکنندگان منطقه ای را شدیدتر کرده است. 

 

یکی از تولیدکنندگان وینیل استات مونومر واقع در شمال شرق آسیا گفت: «فشار اتیلن 800 دلاری یا دو برابر این میزان در دو ماه گذشته، ما را با دشواری ها و مشکلات تولید مواجه کرد.»

 

تولیدکننده بزرگDairen Chemical  در ماه ژوئن، تولیدات خود را در واحد تایوان به میزان زیادی کاهش داد.

 

تعدادی از تولیدکنندگان وینیل استات مونومر قیمت های خود را به میزان 100 دلار در هر تن افزایش داده اند تا حاشیه سود های خود را حفظ کنند، که شرکت کره ای Lotte BP، شامل آن میشود. 

 

اگرچه احتمال میرود، تقاضای ضعیف از اعمال ایده افزایش قیمت توسط فروشندگان جلوگیری کند. 

 

یکی از منابع شرکت Lotte BP گفت: «قیمت اتیلن به 815 دلار در هر تن (CFR شمال شرق آسیا) افزایش یافته است، و اگر قیمت ها در حدود میزان 800 دلار در هر تن باقی بمانند، باید افزایش قیمت های اعمالی از 1 ژوئیه را در نظر بگیریم.»

 

شرکت بزرگ Celanese در 15 ژوئن اعلام کرد که قیمت های وینیل استات آن ها از یک ژوئیه 100 دلار در هر تن در آسیا و 700 یوان در هر تن در چین افزایش خواهد یافت.

 

اکثر خریداران به دنبال این هستند تا نیاز های نقدی وینیل استات مونومر خود را تهیه کنند.

 

مصرف کنندگان نهایی در کره جنوبی بعد از اینکه در ماه می تنها به میزان 60 درصد از میزان معمول خرید داشتند، خرید های قراردادی خود در ژوئن را افزایش دادند، و این امر به دنبال بهبود تقاضا از چین برای محصولات نهایی در بخش های چسب و ساخت و ساز، مورد حمایت قرار گرفت. 

 

یکی از مصرف کنندگان وینیل استات مونومر گفت، احتمال نمیرود تقاضا برای مصرف کنندگان نهایی واقع در جنوب شرق آسیا و هند به سرعت افزایش یابد، زیرا آن ها همچنان در انبار های خود محموله های خوراک دارند.

 

افزایش قیمت های اتیلن که حاشیه سود تولیدکنندگان اتیل وینیل استات در تایوان را از بین برده است، میتواند در نهایت منجر به کاهش تولید در ژوئیه شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد