ارسال پاسخ

۳ تير ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2886

pvc-asso.ir

واحد الفین پتروشیمی ایلام مردادماه راه‌اندازی می‌شود

رییس راه‌اندازی الفین پتروشیمی ایلام گفت: واحد الفین پتروشیمی استان به عنوان بزرگترین واحد الفین غرب کشور پس از سال‌ها انتظار مردم در اواسط مرداد سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از ایرنا، همایون جمشیدیان روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: کسری مواد برای راه اندازی این واحد تامین و هفته‌ آینده استارت کمپرسور ۳۰۱ زده خواهد شد.

 

وی به مراحل نهایی و فرایند راه‌اندازی الفین اشاره کرد و افزود: پس از ۲۵ روز هوادهی خروجی کمپرسر کرک و مسیرهای پایین دست این کمپرسور ، کمپرسورهای اتیلن و پروپیلن در سرویس قرار خواهد گرفت و با انجام این فعالیت ها ، خوراک‌ دهی به کوره آغاز می‌شود.

 

رییس راه‌اندازی الفین پتروشیمی ایلام تاکید کرد :پیشرفت نهایی واحد الفین حدود ۹۸ درصد است و این پروژه تا اواسط مرداد راه‌اندازی می‌شود.

 

جمشیدیان یادآور شد: با راه‌اندازی واحد الفین سالانه ۴۵۸ هزار تن اتیلن، ۱۲۴ هزار تن پروپیلن، ۳۳ هزار تن Fuel Oil و ۲۳ هزار تن هیدروژن تولید خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا، مجتمع پتروشیمی ایلام با حدود ۲ هزار نیروی انسانی متخصص و کارگر، بزرگترین شرکت خصوصی در استان ایلام و همچنین بزرگترین مجتمع پتروشیمی در غرب کشور است.

 

در صورت بهره برداری از فاز دوم (واحد الفین)، پتروشیمی ایلام ظرفیت تولید به ۴۵۰ هزار تن اتیلن در سال خواهد رسید.

 

طرح احداث پتروشیمی ایلام پس از مطالعات فراوان در شرکت ملی پتروشیمی به تصویب رسید و در سال ۸۱ عملیات احداث این مجتمع پتروشیمی در بخش چوار در زمینی به مساحت ۱۲۲ هکتار در فاصله ۱۸ کیلومتری از شهر ایلام آغاز شد.

 

این مجموعه با هدف اشتغال زایی و رونق اقتصادی احداث شده و تا امروز شرایط اشتغال برای بالغ بر ۲۱۹۰ نفر را بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم آورده است.

 

بیش از ۳.۵ درصد از ذخایر نفتی و ۱۱ درصد از ذخایر گازی کشور در استان ایلام قرار دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد