ارسال پاسخ

۴ آذر ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2508

انجمن در نامه ای خطاب به مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت

قیمت گذاری خارج از قواعد رزین PVC به رکود عمیق صنعت منجر می شود

قیمت گذاری هایی که خارج از قواعد تدوین شده، برای رزین PVC صورت می پذیرد، به همراه کاهش عرضه و ایجاد رقابت های کاذب برای خرید گرید های مختلف PVC، رکود حاکم بر این صنعت را عمیق تر خواهد نمود.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، انجمن در نامه ای خطاب به صادق نیارکی مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشته است از میزان عرضه و نحوه قیمت گذ اری PVC ابراز نگرانی کرده است. 


متن این نامه به شرح زیر است:

           جناب آقای دکتر  صادقی نیارکی
           مدیر کل محترم دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت 
           موضوع: ابراز نگرانی از میزان عرضه و نحوه قیمت گذاری PVC


  با سلام
       احتراماً به استحضار می رساند، مطابق با بررسی های صورت گرفته در خصوص وضعیت عرضه و تقاضای محصولات پلیمری و پتروشیمی در بورس کالای ایران، آمارهای موجود نشان دهنده آن است که روند عرضه  PVC S65 در آبان ماه، نسبت به مهر ماه سال 98، کاهش چشمگیری داشته است، به نحوی که میزان عرضه، از 10106 تن در هفته دوم مهر ماه به 5504 تن در هفته سوم آبان ماه رسیده است که این امر، کاهش 50 درصدی در عرضه این محصول را نشان می دهد ( پیوست شماره 1 ). 


به نظر می رسد، این میزان کاهش، در عرضه PVC S65 به منظور مدیریت بازار و ایجاد رقابت کاذب در بورس کالا صورت پذیرفته باشد که موجبات کاهش نقدینگی و تضعیف توان خرید این صنعت را فراهم می آورد. 


مضاف بر این، مدت های مدیدی است، عرضه گرید PVC S57 که یکی از گرید های استراتژیک و مکمل مصرف در تولیدات لوله و اتصالات PVC می باشد، با وجود امکان تولید آن در داخل کشور، متوقف شده است و این نقصان، امکان تولید اتصالات PVC را که در بخش های عمرانی، ساختمانی و زیرساختی کشور مورد استفاده قرار می گیرند، از تولید کنندگان سلب نموده است.


از سویی دیگر، همان گونه که مستحضر می باشید، قیمت پایه محصولات پلیمری، جهت عرضه در بورس کالا، بر اساس فاکتور های مهم، شامل: نرخ هفتگی دلار، در سامانه سنا و قیمت پلیمر ها در بازار های منطقه ای تعیین می گردد. این در حالی است که قیمت ارزی PVC S65 که در تاریخ 26/08/98، از طرف دفتر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی، تعیین گردیده، با 9 دلار افزایش، از 707 دلار به 716 دلار در هر تن بالغ گردیده، که این میزان افزایش، مغایر با روند کاهشی قیمت PVC در بازارهای منطقه بوده است ( پیوست شماره 2 ).
       

   شایان ذکر است قیمت گذاری هایی که خارج از قواعد تدوین شده، برای رزین PVC صورت می پذیرد، به همراه کاهش عرضه و ایجاد رقابت های کاذب برای خرید گرید های مختلف PVC، رکود حاکم بر این صنعت را عمیق تر خواهد نمود.


پیشنهاد می گردد به منظور برون رفت از این مشکل پدید آمده، دستور فرمایید نسبت به رعایت کف عرضه و شفافیت در قیمت گذاری، در چارچوب دستورالعمل کارگروه، اقدام گردد و این انجمن آمادگی خود را جهت حضور در جلسه کارگروه به منظور هم اندیشی هرچه بیشتر، اعلام می دارد.                                 


                                   با احترام
                            عباسعلی متوسلیان
                       رئیس هیئت مدیره انجمن
   

 رونوشت:  خانم مهندس طهماسبی ( ریاست محترم دفتر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی )

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط