ارسال پاسخ

۱۳ آذر ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2525

پاسخ دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی به معاون صنایع غیرفلزی

افزایش تقاضای بی رویه برای PVC/ رعایت کف عرضه در سه هفته اخیر

پایبندی به تعهد کف عرضه محصولات برای شرکت های پتروشیمی همواره مورد پایش قرار می گیرد. تضمینی برای حداقل خرید توسط خریداران وجود ندارد. تقاضا به طور بی رویه افزایش یافته و نیازمند اعمال کنترل است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، پس از نامه انجمن به به مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت در خصوص میزان عرضه و نحوه قیمت گذاری PVC، این اداره کل در نامه ای به دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی خواستار بررسی موضوع و ارائه توضیح در این باره شد.

 

همچنین در این هفته دو تعاونی پی وی سی ایرانیان و مجد جی برای جلوگیری از التهاب در بازار از خرید مواد اولیه خودداری کردند.

 

اکنون مرضیه طهماسبی رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پاسخ زیر را برای محسن صفدری معاون مدیر کل صنایع غیرفلزی وزارت صمت ارسال کرد:

 

جناب آقای صفدری

معاون محترم مدیر کل امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت     

موضوع: پی وی سی S65

با سلام

 

احتراما: بازگشت به نامه شماره 236217 / 60 مورخ 98.09.04 به استحضار می رساند که:

  1. بر اساس آمار موجود در سامانه بورس کالا (جدول پیوست)، عرضه ی گرید S65 پی وی سی در بازه ی 98.06.02 تا 98.08.30 در مقادیر بالاتر از کف عرضه در بورس صورت گرفته ولی در هفته سوم آبان به علت تعمیرات اساسی شرکت پتروشیمی غدیر مقدار عرضه کاهش نسبی داشته، اما همچنان کف عرضه در سر جمع سه هفتگی رعایت شده و مقدار کسری آن در دو هفته بعد جبران گردیده است.

 

  1. قیمت پایه و پایانی این محصول در بازه زمانی فوق با روند کاهشی حدود 10 درصد مواجه بوده و افزایش یک درصدی قیمت دلاری آن در تاریخ 98.08.26 نسبت به 98.08.19 ناشی از افزایش قیمت جهانی بوده است.

 

توجه به این مهم ضروری است که الزام پایبندی به تعهد کف عرضه محصولات در بورس برای شرکت های پتروشیمی همواره از جانب شرکت ملی صنایع پتروشیمی و چندین نهاد نظارتی مورد پایش قرار می گیرد در صورتی که تضمینی برای حداقل خرید توسط خریداران وجود ندارد.

 

این شرایط نامعلوم و کنترل نشده تقاضا و تاثیرپذیری مستقیم آن از افزایش و کاهش نرخ ارز، شرکت های پتروشیمی را با مشکلات زیادی در برنامه ریزی تولید و صادرات مواجه ساخته است؛ آن چنان که تا چند هفته گذشته فقط حدود 60 درصد میزان عرضه در بورس، معامله می شد ( به بهانه کمبود نقدینگی) و شرکت های پتروشیمی با انباشت محصولات مواجه بودند، اما در دو هفته اخیر تقاضا به طور بی رویه افزایش یافته و نیازمند اعمال کنترل و نظارت هوشمندانه تر نهادهای متولی در وزارتخانه محترم صنعت، معدن و تجارت در راستای پایش تقاضا می باشد.

 

                                            

رونوشت:

- جناب آقای مهندس محمدی، معاون محترم وزیر نفت و مدیرعامل: جهت استحضار

- اعضای محترم کمیته تخصصی جهت استحضار

- جناب آقای مولاخواه مدیر کل محترم نظارت بر کالاهای غیر فلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان جهت استحضار

- جناب آقای متوسلیان رئیس محترم هیئت مدیره انجمن لوله و اتصالات پی وی سی جهت استحضار

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد