ارسال پاسخ

۱۲ آذر ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2519

pvc-asso.ir

خودداری دو تعاونی از خرید مواد اولیه / تاکید بر شناسایی شدن خریداران غیر واقعی

تعاونی های شرکت تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی ایرانیان و تعاونی مجد جی از خرید مواد اولیه برای جلوگیری از التهابات بازار خودداری کردند. پرسش اعضای انجمن این است که چه کسی یا کسانی پشت پرده التهابات بازار هستند.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی،  روند عرضه  PVC S65 در آبان ماه، نسبت به مهر ماه سال 98، کاهش چشمگیری یافت به نحوی که میزان عرضه، از 10106 تن در هفته دوم مهر ماه به 5504 تن در هفته سوم آبان ماه رسیده است که این امر، کاهش 50 درصدی در عرضه این محصول را نشان می دهد.

 

در نامه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت، از این میزان کاهش، با هدف مدیریت بازار و ایجاد رقابت کاذب در بورس کالا یاد شده بود که موجبات کاهش نقدینگی و تضعیف توان خرید این صنعت را فراهم ساخته است.

 

در نهایت پس از ادامه روند فعلی و در اقدام بعدی، دو تعاونی مذکور برای جلوگیری از التهابات بازار از خرید مواد اولیه خودداری کردند که با بررسی های صورت گرفته این اقدام با حمایت تولیدکنندگان روبرور شده است.

 

عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن لوله و اتصالات پی وی سی در یاداشتی با قدردانی از دو تعاونی یاد شده که در این بازار احساسی وارد نشده اند، نوشته است:  در چند هفته گذشته، با وجود روند کاهشی قیمت های جهانی، قیمت گذاری های داخلی از شرایط حاکم بر بازارهای جهانی پیروی نکرده است.

 

وی همچنین اظهار کرده است: روند عرضه ها در بورس نیز، از شرایط عادی برخوردار نیست. وضعیت نگران کننده حاکم بر بورس، موجب شد تا انجمن، طی نامه ای دغدغه های تولیدکنندگان را به وزارت صمت اعلام کند تا از بازارسازی های مخرب، ناشی از عدم تنظیم گری به موقع، در بورس جلوگیری شود.

 

به گفته متوسلیان، التهابات بوجود آمده در عرضه وتقاضا ودر پی آن، رقابت از8 تا 28 درصد در گرید 65 و بالای 45 درصد برای گرید 57، نسبت به قیمت های کف عرضه، علاوه بر آنکه، بازار را به سمت کالاهای بی کیفت و زیر پله ای سوق می دهد، مزیت رقابتی محصولات استاندارد در بازارهای داخلی و حتی صادراتی را از بین خواهد برد.

متوسلیان گفت: لازم است همچنان تا تعادل بخشی اصولی در عرضه وتقاضای واقعی و شناسائی تولید کننده نماها، روحیه همگرایی همیشگی در این صنعت را حفظ کرده و با پیگیری مؤثر و به کمک ارگان های متولی، بتوانیم از حقوق کارخانجات صنعتی وتولید کنندگان خدوم و واقعی که در این شرایط دشوار، تولید واشتغال کشور را حفظ وحراست کرده اند، صیانت کنیم.

 

حمایت اعضا از اقدامات انجمن و دو شرکت تعاونی

لازم به ذکر است که مواضع انجمن و شرکت تعاونی لوله و اتصالات پی وی سی ایرانیان با حمایت اعضای آن روبرو شده است.

 

بیژن سحرناز عضو هیئت مدیره انجمن نیز پیشنهاد داد تا این موضوع از راه سایر تشکل های مربتط، پیگیری شود.

 

مجید کرباسی زاده عضو هیئت مدیره شرکت نوین پلاستیک ضمن قدردانی از تلاش های انجمن و مدیران عامل دو شرکت تعاونی پی وی سی ایرانیان و مجد جی، اظهار کرد: در روز دوشنبه یازدهم آبان ماه هیچ گونه موادی پی وی سی از طرف تولید کنندگان واقعی لوله و اتصالات پی وی سی  خریداری نشده و  تولید کنندگان فوق هیچ گونه نقشی در التهابات موجود در خرید روز جاری ندارند.

 

وی پیشنهاد داد تا انجمن دوباره نامه ای با امضا همه اعضا به وزارت صمت و سازمان بورس با هدف مشخص شدن نام خریداران مواد اس ۶۵ در روز یازده آذر تهیه کند.

 

کرباسی زاده هدف از این پیشنهاد را روشن شدن این مسئله عنوان کرده است که چه کسانی در پشت پرده التهابات فوق قرار دارند.

 

حسین کیمیا مدیر عامل شرکت قم پولیکا نیز با اشاره به پیگیری های انجمن، از شناسایی خریداران غیر واقعی اظهار اطمینان کرد. وی نیز حمایت خود را در همراهی و همکاری با انجمن اعلام کرد.

 

لازم به ذکر است پس از نامه انجمن و ابراز نگرانی نسبت به میزان عرضه و نحوه قیمت گذاریPVC S65، معاون مدیر کل صنایع غیر فلزی وزارت صمت، در نامه ای به رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی خواستار پیگیری موضوع و اعلام نتیجه آن شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط