ارسال پاسخ

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2208

نامه انجمن خطاب به رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی

بی توجهی به نیاز واقعی تولیدکنندگان و اعتراض به عرضه نامتوازن مواد پی وی سی + متن کامل نامه

میزان عرضه PVC S57 از ابتدای سال جاری بار دیگر تولیدکنندگان را دچار چالش کرده است. تجربه نشان داده است می توان با مدیریت صحیح و عرضه متوازن این گرید و راه هایی چون عرضه گرید های مشابه، قدم های اثرگذاری را برداشت.

به گزاررش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن در نامه ای خطاب به مرضیه طهماسبی رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، با تشریح وضعیت فعلی عرضه PVC S57 و بهم خوردن تعادل بازار و ایجاد مشکلات جدی برای تولیدکنندگان به ویژه در بخش اتصالات، راهکارهای برون رفت از این وضعیت را ارائه داد.



متن کامل نامه به همراه پیوست ها در ادامه می آید.

 


سرکار خانم مهندس مرضیه طهماسبی
ریاست محترم دفتر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی
و ریاست محترم کارگروه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی 
موضوع: بی توجهی به نیاز واقعی تولیدکنندگان و اعتراض به عرضه نامتوازن مواد پی وی سی 
با سلام 


           همانگونه که استحضار دارید صنایع ایران به واسطه تحریم های ظالمانه و دشواری های تولید، روزهای سختی را پشت سر می گذارند و نظر به اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری سال «رونق تولید» نامگذاری شده و دولت محترم نیز در این مسیر قدم هایی برداشته، ضروری است مدیران پر تلاش دفتر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی به همراه مدیران و نمایندگانی از تشکل های صنعتی مرتبط، بتواند به زبان و نظم مشترکی در حوزه تنظیم بازار مواد و آرامش بخشیدن به وضعیت عرضه و تقاضا  برسند. 


در حال حاضر با نگاهی به آمار عرضه های انجام شده از ابتدای سال جاری تا کنون، متاسفانه شاهد بهم خوردن دوباره ی نظم عرضه مواد پی وی سی (اس 57) که برای تولید لوله و اتصالات به کار می رود، هستیم که زنگ خطری برای رفع نیاز واقعی تولیدکنندگان و بهم خوردن آرامش بازار  است.


 به گواه آمار رسمی بورس کالا، از ابتدای سال 98، که سال رونق تولید نامگذاری شده است، عرضه پی وی سی گرید اس 57، به میزان هفتگی حدود 200 تن رسیده در حالی که حجم تقاضا دو تا سه برابر میزان عرضه کنونی است. (تصویر پیوست یک)

تصویر یک


 از سوی دیگر «درصد رقابت نسبت به کف قیمت» از ابتدای سال جاری تا کنون درصدهایی مانند 22، 23 و در آخرین مورد 43 درصد را ثبت کرده اند. همچنین بررسی روند عرضه و تقاضا در بورس کالا  در طول سال گذشته نشان می دهد امکان هفتگی عرضه 500 تن گرید  مواد پی وی سی (اس 57) وجود داشته که این توزیع متوزان با واکنش مثبت تولیدکنندگان همراه بوده و توانسته بازارراتا پایان سال مدیریت کند( تصویر پیوست دو و سه)

 

تصویر دو


 

 

تصویر سه

 اما بهم خوردن بازار عرضه از ابتدای سال جاری ( مستندات در تصاویر پیوست) بار دیگر تولیدکنندگان را دچار چالش کرده است. در صورتی که تجربه نشان داده است می توان با مدیریت صحیح و عرضه متوازن این گرید و راه هایی چون عرضه گرید های مشابه مانند اس 60 بندر امام و اس 58 غدیر و ثبات در عرضه هفتگی بین 800 تا  هزار تن (که به میزان تقاضای تولیدکنندکان نزدیک تر است)، در جهت رسیدن به نیاز واقعی صنایع و تولیدات به صرفه تر خصوصا در حوزه های صادراتی قدم های اثرگذاری را برداشت.


  در نظر داشته باشید که عرضه نامتوازن کنونی در چند بخش آسیب های جدی را به صنعت پی.وی.سی و دیگر صنایع زیرساختی وارد می کند. در واقع صنعت پی.وی.سی تامین کننده نیازهای زیرساختی در بخش های عمرانی و کشاورزی است و حتی مواد اولیه «اس 57 » و کمبود آن می تواند توازن عرضه و تقاضا در حوزه مواد «اس65» را هم تحت شعاع قرار دهند و آسیب هایی چون تعطیلی واحد های صنعتی را نیز در پی داشته باشد. 


   بر همین اساس پیشنهاد می شود در اسرع وقت از ظرفیت و ضرورت هماهنگی و همگرایی در این برهه بهره ببریم و دستور فرمایید ، موضوع در جلسه کارگروه تنظیم بازار مواد پتروشیمی طرح وبرای حل مسئله راهکاری پایدار اندیشیده شود. این انجمن آمادگی خود را جهت حضور در جلسه مذکور و توضیحات لازم اعلام می دارد.

 

با احترام

عباسعلی متوسلیان

رئیس هیئت مدیره
                                                                                                                                                         

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد