ارسال پاسخ

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2180

pvc-asso.ir

مصاحبه با جان مارسند، شهردار لیور مور در خبرنامه شورای آب شهرداران

دستیابی به بهداشت عمومی با استفاده از لوله های  pvc در زیر ساخت های زیر زمینی

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: در کشور ما شهرداران با چالش های زیادی روبرو هستند و اغلب با تکیه بر مهارت و مشاوره از دیگران و دانش و تخصص خودشان بر این چالش ها فائق آمده اند. من افتخار می کنم که بخشی از کنفرانس آب شهرداری ایالت متحده را عهده دار بودم و تجربه و تخصص ما می تواند از هر شهردار به شهردار بعدی منتقل شود.

 

به عنوان یک شهردار پایان هر کاری همواره سلامت عمومی بوده است. من به عنوان یک شیمیدان آب آشامیدنی کار می کردم. یکی از الویت های من همیشه کیفیت آب بوده است. آب اساسی ترین ترکیب برای زندگی است. قبل از اینکه شهردار شوم، حدود 40 سال را با مسائل مربوط به کیفیت آب سپری کرده  و در پایان  در یکی از مسائل بهداشت عمومی( کیفیت آب) به صورت فشرده تخصص خود را کسب کردم. لیورمور با جمعیت 84000 نفر مهد علم و دانش است.

 

یک تیم کاری از آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور و موسسه flerv از روسیه یک عنصر شیمیایی جدید به نام لیورموریوم اختراع کرده اند که نام این شهر را در جدول تناوبی قرار داده است. لیورمور همچنین با حفظ خدمات و برنامه ریزی برای رشد و حرکت به سمت پایداری به خود افتخار می کند.حتی دارای یک رکورد جهانی لامپ الکتریکی است که 113 سال قدمت دارد و از سال 1901 به صورت مداوم روشن بوده است.

 

 ما همچنین برای پایداری زیر ساخت های آب زیرزمینی سرمایه گذاری می کنیم. سیستم آب ما شامل 175.5 مایل آب آشامیدنی، 18.6 مایل لوله های بازیافتی، 296 مایل لوله های فاضلابی و 2758 دریچه، 1578 هیدرانت و 376 جز از متعلقات دیگر مانند دریچه های آزادسازی هوا و تخلیه است.

 

براساس استانداردهای صنعت آب، ما یک کار عالی در مورد اصلاح آب انجام دادیم. با این حال نباید کیفیت آب را پس از خروج از کارخانه فراموش کرد. مواد لوله های زیرزمینی که سیستم توزیع را تشکیل می دهند و آب را به منازل حمل می کند،همچنین بسیار مهم است.

 

خوردگی لوله های آهنی و تراوش سرب:

کیفیت آب یک مسئله مهم است که جوامع با آن روبرو هستند. ما افزایش چالش های فرسودگی زیر ساخت ها، ناشی از  شکست خطوط اصلی آب را، تجربه می کنیم و شاهد هدررفت آب و هزینه های جایگزینی هستیم. این چالش ها زمانی اتفاق می افتد که لوله های آهنی زنگ می زند و دچار شکست میشود.خوردگی و شکست لوله نه تنها هزینه ها را افزایش می دهد بلکه کیفیت آب را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

 

لوله های آهنی دچار خوردگی می شود. رسوبات تغییر رنگ می دهد و سرب  به سیستم تراوش می کند.

زبری داخل لوله های آهنی و سیمانی در طول زمان با خوردگی و ناهمواری های ناشی از رسوبات افزایش می یابد. ایجاد رسوب می تواند جریان آب را کاهش دهد و باعث ایجاد تغییر رنگ شود و محیطی برای تولید مثل باکتری ها و تغییر بو و مزه فراهم شود. این امر می تواند مشکل و پر هزینه باشد.

 

 استفاده از لوله های  pvc یکی از راه هایی است که ما می توانیم کیفیت آب را حفظ کنیم. همانند اکثر شهرها، قطر لوله های آب آشامیدنی ما به طور عمده بین 6 تا 12 اینچ است که از  86 درصد سیستم توزیع آب و 90 درصد سیستم فاضلاب تشکیل شده است.

 

لوله های  pvc 57 درصد (99 مایل) از سیستم آشامیدنی ما را تشکیل می دهد که هم صرفه جویی در هزینه ها را برای مشتریان به ارمغان می آورد و هم توسعه را با دستمزدهای کمتر تسهیل می کند. این لوله ها رشد اقتصادی را در طول سه دهه گذشته حمایت می کند. ما نمی توانیم کیفیت آب خود را قربانی کنیم. بنابراین باید از بهترین مواد استفاده کنیم. لوله های آزبست سیمانی خطرناک (ACP) که 3.5.5 درصد از سیستم آشامیدنی را تشکیل می دهد، باید جایگزین شود. 80 درصد لوله های آب بازیافتی PVC بنفش است سیستمی که در خشکسالی کالیفرنیا بسیار باارزش است. سیستم فاضلابی ما 296 مایل است که شامل 57 درصد لوله سفالی لعابدار و 35 درصد  PVC  است.

بعد از تغییر محل کار از کارگاه های میدانی و ازمایشگاهی به دفتر شهرداری، نقش و مسئولیت هایم تغییر کرده است. نقش شهردار بر توسعه و اجرای سیاست ها متمرکز است. ما باید درک کنیم سرمایه گذاری در کیفیت آب شامل آزمون دقیق آب، بازرسی و حفظ زیرساخت های زیرزمینی است و سرمایه گذاری ما  دینی است که نسبت به شهرمان داریم.

 

طرح های مدیریت سرمایه گذاری خوب، ارزیابی های کسب و کار و هزینه های چرخه عمر به ما کمک می کند تا به مزایای زیست محیطی و صرفه جویی در هزینه دست یابیم.

 

مزایای لوله های  pvc:

تحقیقات دقیق ترنشان داد که بیشتر شکست های ما در لوله های قدیمی فولاد و یا چدن بود که به دلیل خوردگی ناشی از شرایط خاک و یا نقص محافظت کاتدی رخ داده است. از آنجایی که این نگرانی ها با  pvc حذف می شود، آن را گزینه ای معقول و مناسب در تمام پروژه های داخلی ما ساخته است.

 

 ما همچنین به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از توسعه دهندگان به دلیل سهولت نصب، pvc  را ترجیح می دهند. زیرا سبک تر و کار کردن با آن راحت تر است و هزینه ها کاهش می یاید. با شناسایی مزایای بلند مدت pvc، استانداردها برای نصب و استفاده از لوله های pvc بازنگری شد. کیفیت لوله و طول عمر مورد انتظار منجر به کاهش خدمات می شود.

 

در واقع لیورمور تجربه شکست لوله های  pvc از زمان تغییر و جایگزینی لوله های قدیمی از سال 1990 را نداشته است. علاوه بر این کاهش در نشت و شکست منجر به حفظ بیشتر منابع ارزشمند آب به ویژه در طول دوره های خشکسالی کالیفرنیا می شود.

 

استفاده از  pvc همچنین فشار آب را به منازل  افزایش می دهد. علاوه بر بهبود کیفیت زندگی، ایمنی در برابر آتش افزایش می یابد.

 

تغییر رنگ آب ناشی از رسوب آهن که به حالت معلق در آمده است

 

 مزایا

  • Pvc  بسیار سبک تر و برای نصب ارزان تر است
  • هزینه اولیه نسبتا پایین تر و نیاز به نگهداری کمتر
  • بدون نیاز به سیستم حفاظت کاتدی
  • بهبود کیفیت آب در سیستم توزیع
  • Pvc دارای طول عمر مورد انتظار حداقل 100 سال است
  •  

لوله های  pvc غیر خورنده است. کیفیت آبی که به منازل تحویل داده می شود، تنزل پیدا نمی کند اما ممکن است با سایر مواد لوله اتفاق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد