ارسال پاسخ

۱ دى ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2002

pvc-asso.ir

گزارشی کوتاه از آبیاری با لوله های پلاستیکی

اسکات نولز: کاربران PVC ادعا دارند که PVC بهترین است و کاربران پلی اتیلن این نظر را در مورد PE دارند، و این بحث هیچ وقت تمام نمی شود.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی (اسرین مرادیان، مدیرکنترل کیفیت نیک پلیمر):

 

تولید لوله های آبیاری در حال پیشرفت هستند تا سیستم ها را کارامدتر و نصب آنها را آسانتر و سریعتر سازند.

 

توسعه لوله های آبیاری پیمانکاران را در ارائه ایده های قویتر کمک می کند.

 

اسکات نولز رییس شرکت wolf creek، فعال در زمینه های خاک برداری و خیابان بندی، آبیاری، مدیریت دریاچه و تجهیزات زهکشی مستقر در Trot wood ,Ohio  می گوید: کاربران PVC ادعا دارند که PVC بهترین است و کاربران پلی اتیلن این نظر را در مورد PE  دارند، و این بحث هیچ وقت تمام نمی شود.

پیمانکاران آبیاری اغلب از نوع لوله ای استفاده می کنند که همیشه استفاده کرده اند. اما علیرغم سلیقه های شخصی، کارشناسان معتقدند که پیمانکاران باید نسبت به انواع مختلف و محصولات جدید آگاهی داشته باشند و باید نوع خاک، دماهای محیطی، فشار آب، تغییرات ارتفاع و سایر فاکتورهای پروژه را قبل از انتخاب درنظر گیرند تا اطمینان حاصل شود که اجرای سیستم تا حد ممکن کارامد است.

 

لوله به طور مستقیم به هیدرولیک یک سیستم آبیاری مرتبط است و اگر شما آن را به درستی در نظر نگیرید سیستم نمی تواند آنطور که باید، عمل کند و تعمیر ونگهداری به کابوس تبدیل می شود. و این برای نصاب یا کاربر نهایی خوب نیست.

 

پلی وینیل کلراید(PVC) و پلی اتیلن دو نوع از شایعترین لوله های استفاده شده برای سیستم های آبیاری سنتی هستند. در حالیکه کارشناسان آبیاری متوجه شدند در کار هر دو نوع لوله تفاوت های قابل توجهی وجود دارد.

 

PVC بصورت لوله سخت در طول های 20 فوتی در دسترس است که باید بوسیله کوپلینگ سر لوله یا اتصالات بهم اتصال داده شود. به خاطر صلبیت لوله های PVC این ذهنیت وجود دارد که درهوای سرد و یخبندان شکننده می شوند. اما در واقع لوله های PVC دارای فشار ترکیدگی بالاتری هستند. همچنین این لوله ها سفتی حلقوی و انعطاف پذیری بالایی دارند و اگر به درستی نصب و بهره برداری شوند تحت بارهای دینامیک و استاتیک مقاوم خواهند بود. نوع لوله هایی که استفاده می شود بطور کلی از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. اما اغلب به سلیقه شخصی پیمانکاران انتخاب می شوند.

 

Tim Ricamore مدیر موقعیت خاکبرداری در Troy,mich می گوید عادت و محصولاتی که در گذشته استفاده شده اند فاکتورهای اولیه برای انتخاب لوله های آبیاری اصلی هستند. سال هاست که نحوه انتخاب بدین ترتیب است و تغییر عادت پیمانکاران سخت است.

 

Jess Stryker، یک معمار بازنشسته خاکبرداری و خیابان بندی و صاحب شرکت جس استریکر و همکارانشان در ونتورا کالیفرنیا با این نظر موافق است. او می گوید که اغلب لوله PVC استفاده می کرده است چون استفاده آن در ساحل غربی بسیار متداول بود.

 

دلیل اصلی استفاده ساحل غربی از PVC برخلاف ساحل شرقی که لوله پلی اتیلن استفاده می کنند فقط عادت است.

 

لوله آبیاری PVC از لحاظ تاریخی در ساحل غربی استفاده شده است.

 

تغییرات حاصل می شوند؟

پیمانکاران ممکن است راه خود را تغییر دهند و با بکارگیری محصولات تکامل یافته، سیستم های لوله گذاری کارامدتر شده و نصب آسانتر گردد. در آبیاری با لوله های PVC تمایل به استفاده از لوله های آب بازیافتی در حال پیشرفت است که در صنعت بیشتر با نام لوله بنفش شناخته شده است. این امر بواسطه تاکید رو به رشد حفاظت و استفاده مجدد منابع آبی بویژه در مناطقی که منابع آبی محدود است انجام گرفته است.

 

وقتی مشخص شود که آب غیر قابل شرب و تصفیه نشده می تواند با هدف آبیاری استفاده شود لوله بنفش تعیین می شود و برای ارائه پروژه استفاده می شود. استفاده از این نوع لوله ها طی ده سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است.

 

برای مطالعه اخبار شرکت نیک پلیمر کردستان اینجا را کلیک کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط