ارسال پاسخ

۵ شهریور ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1783

pvc-asso.ir

جنبه های اقتصادی پلی وینیل کلراید در ایالت متحده و کانادا

سامانه لوله گذاری PVC عملکرد برتری را با نرخ شکست کمتر از یک درصددر مقایسه با نرخ شکست چدن و چدن داکتیل ارائه می دهد

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

چکیده

پلی وینیل کلراید( PVC) یک ماده گرما نرم چند منظوره است که در تولید صدها تن از محصولاتی که مصرف کنندگان با آن در زندگی روزانه مواجه می شوند مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد در ساخت و ساز، الکترونیک، مراقبت های بهداشتی  و سایر کاربردها مهم هستند.

  PVC به طور گسترده در کاربردهای مختلف به علت قیمت پایین و خواص فیزیکی و مکانیکی مطلوب مورد استفاده قرار می گیرد و به طورموثر در گستره وسیعی از محصولات سخت و انعطاف پذیر استفاده می شود. PVCدارای مقاومت ذاتی در برابر شعله است. جایگزینی برای مواد پی وی سی، ممکن است؛ اما اغلب مواد و فرایندهای جایگزین به اندازه کافی کارا نیستند و هزینه های جایگزینی بالاست.

 PVC در انواع مختلفی از کاربردها استفاده می شود با طیف متنوعی از مواد جایگزین رقابت می کند به عنوان مثال لوله های  PVC به علت هزینه اولیه پایین، سهولت نصب و طول عمر طولانی و قابل اعتماد در لوله های تحت فشار آبرسانی سایز بزرگ و لوله های فاضلابی دارای سهم بزرگی است. لوله های چدن داکتیل و بتن جایگزین های بزرگی برای این کاربردها هستند  در حالی که هزینه نصب برای هر فوت لوله در مقایسه با PVC  بالاتر است مخصوصا برای بتن زیرا اتصالات لوله بسیار است در حالی که هزینه های جایگزینی ، تعمیرات و پمپاژ برای مواد جایگزین نسبتا بالاتر  از لوله های  PVCاست.

سامانه لوله گذاری  PVC عملکرد برتری را با نرخ شکست کمتر از 1 درصددر مقایسه با نرخ شکست چدن و چدن داکتیل ارائه می دهد. علاوه بر این، براساس تحقیقات در دانشگاه ایالتی یوتا انتظار می رود که لوله های  PVC سرویس قابل اعتماد را برای بیش از 100 سال ارائه دهند.هزینه های خالص برای مصرف کنندگان در ایالت متحده و کانادا برای جایگزینی مواد  pvc که اخیرا استفاده می شود، حدودا 14 میلیارد دلار در سال است.

علاوه بر این هزینه ها، مصرف کنندگان مجبورند که هزینه های اضافی را پرداخت کنند زیرا تولیدکنندگان مواد جایگزین در سرمایه گذاری جدید برای تولید حجم افزایشی مواد جایگزین نیاز به 3.3 میلیارد دلار دارند و هزینه های بازپرداخت سرمایه 1.4 میلیارد دلاری را در سال متحمل می شوند.اجتناب از این هزینه ها بخشی از مزایایی است که  pvc برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد.بنابراین مجموع مزایای مستقیم و غیر مستقیم دسترسی به  pvc  برای مصرف کنندگان در ایالت متحده و کانادا بیش از 15 میلیارد دلار در سال است.

 

مقدمه

پلی وینیل کلراید که در تولید صدها نوع محصولاتی که مشتریان در زندگی روزمره  با آن مواجه می شوند، استفاده می شود و در عین حال در ساختمان سازی، الکترونیک و مراقبت های بهداشتی و سایر کاربردها بسیار مهم است. استفاده گسترده در این کاربردها به دلیل هزینه پایین و خواص فیزیکی و مکانیکی مطلوب آن است.

 

 محصولات به صورت سخت و انعطاف پذیر تولید می شود. محصولات pvc همچنین دارای مقاومت در برابر شعله است. جایگزین های مواد  pvc ممکن است در دسترس باشد اما اغلب فرایندها کارآمد نیستند و هزینه های جایگزینی بالا هستند. این مواد ترموپلاستیک به طور گسترده بعد از پلی اولفین ها ( پلی اتیلن و پلی پروپیلن) مصرف می شوند. مصرف در سال 2014 در ایالت متحده و کانادا به بیش از 10.2 میلیارد پوند رسید.مصرف کنندگان محصولاتی را انتخاب می کنند که حاوی  pvc هستند، حتی اگر جایگزین های ارزان قیمت در دسترس باشد. زیرا عمر آنها طولانی تر و هزینه های نگهداری کاهش می یابد.

 

مصرف رزین pvcدر کانادا و ایالت متحده در سال 2014

 

 

لوله و اتصالات  pvc سخت:

بیش از 70درصد از مصرف رزین پی وی سی مربوط به بخش ساخت و ساز و ساختمان است. و بزرگترین مقدار برای ساخت لوله های سخت ، تیوب ها و اتصالات مورد استفاده قرار می گیرد. ما تخمین میزنیم که محصولات تیوب و لوله  pvc بیش از 52درصدمصرف pvcدر ایالت متحده و کانادا باشد. این محصولات در خانه های مسکونی ،همچنین در پروژه های تجاری، صنعتی و کشاورزی که آب آشامیدنی و جریان های فاضلاب و رواناب ها را مدیریت می کند، استفاده می شود.

 

محصولات شامل انتقال آب های مسکونی و لوله های توزیع تا 48 اینچ قطر،همچنین لوله های فاضلابی و تخلیه  با قطر 6.5 فوت در قطر و اتصالات  برای مونتاژ کردن سامانه لوله گذاری می باشد. حدود 94درصد از pvc  مصرفی در این کاربردها اکسترود شده و بقیه برای تولید اتصالات تزریق می شود. این محصولات معمولا حاوی 90درصد رزین با تعادل بین سیستم های افزودنی است.

 

تمام دیگر محصولات اکسترود شده و قالبگیری شده:

این دسته شامل تعداد بسیار زیادی از محصولات است که عمدتا در ساخت و ساز و در تولید کالای مصرف کننده، بسته بندی،برق، و کالاهای الکتریکی، مبلمان خاانگی و در کاربردهای حمل و نقل  و پزشکی مصرف می شود. این دسته شامل محصولات سخت و نرم است و محتویات رزین می تواند از 50درصد تا 85درصد  در محصول نهایی تغییر کند.

 

 

دیوارپوش ها و لوازم جانبی آن  از مصرف کنندگان عمده رزین PVC هستند. هرچند سهم آن از بازار مسکن در ایالت متحده 8درصد از سال 2004 تا 2014 کاهش داشته است. سایدینگ های وینیل هنوز یکی از انتخاب های روکش های فلزی در ایالت متحده و کانادا است. سایدینگ وینیل با رقابت با سایر مواد مانند آجر، گچ،سیمان و چوب مواجه است.

 

انتخاب مواد سایدینگ در وهله اول براساس اولویت محلی به علاوه خواص عملکرد، هزینه ، نگهداری و ظاهر ساخته می شود. سایدینگ وینیل دارای سهم بازار بزرگتر و نرخ رشد بیشتر در شمال شرق و میانه غرب نسبت به جنوب و غرب است. سایدینگ وینیل با توانایی بالایی که در مقاومت در برابر دما و رطوبت همچنین توانایی آن برای تحمل بادهای شدید دارد،  منجر شده که این محصول ظاهر و قابلیت های عملکرد خود را در طول زمان حفظ می کند.

 

کلندرینگ و محصولات پوششی

اکثر محصولات که در این دسته هستند برای کاربردهای بسته بندی و ساخت و ساز و کالاهای مصرفی استفاده می شوند. نوع رزین مورد استفاده و مقدار افزودنی ها، فیلرها، نرم کننده ها بسته به خواص متفاوت است.

 

 

مزایای اقتصادی لوله و اتصالات و تیوب های  PVC:

سود اقتصادی برای مصرف کنندگان  PVCدر ایالت متحده و کانادا ، مورد مصرف در تولید لوله و اتصالات سخت سالانه 7.4 میلیارد دلار در سال تخمین زده شده است.و بیش از 50درصد سود در استفاده از لوله های آب تحت فشار با قطرهای کوچک و بزرگ به وجود می آید.بالاترین سود در هر پوند  از  PVC در لوله و اتصالات تحت فشار با قطر کوچک یافت می شود. جایگزین های دیگر شامل مس و فولاد است اما معمولا گرانتر هستند و نسبت به لوله های PVC نصب دشوارتری دارند.

 

در این سیستم ها هزینه نصب می تواند 10 برابر هزینه خرید خود لوله باشد. بنابراین تفاوت های کوچک در سهولت نصب می تواند منجر به تفاوت های زیاد در هزینه کلی استفاده از مواد جایگزین  PVC شود. به طور کلی ما تخمین می زنیم که حدود 60درصد از کل افزایش هزینه برای جایگزینی این مواد در سیستم لوله گذاری که در حال حاضر از لوله و اتصالات  PVC استفاده می شود، به دلیل افزایش هزینه های مواد باشد. حدود 27درصدبه دلیل افزایش هزینه های نصب و حدود 13درصدبه دلیل افزایش هزینه های تعویض، تعمیرو نگهداری نسبت به سیستم های لوله گذاری  PVC است.

 

 

سود اقتصادی برای دیگر محصولات اکسترود و قالب گیری شده  PVC

 

 

جنبه های اقتصادی برای محصولات کلندرینگ و پوشش ها

 

 

مجموع مزایای مستقیم و غیر مستقیم برای دستیابی مصرف کنندگان به  PVC در ایالت متحده و کانادا به مقدار بیش از 15 میلیارد دلار در سال است همانطور که در زیر نشان داده شده است. اگر ما این مزایای کل را بررسی کنیم، مصرف کنندگان ایالت متحده سود اقتصادی که دریافت می کنند 13.7 میلیارد دلار در سال و برای مصرف کنندگان کانادایی 1.6 میلیارد دلار است.

 

 

اجتناب از هزینه های اضافی برای خرید و نصب مواد جایگزین تقریبا 90درصد از مزیت های مستقیم در تمام کاربردهای فعلی  PVCرا شامل می شود. باقی مزیت اقتصادی با توجه به هزینه های تعویض و تعمیر و نگهداری پایین  PVC در مقایسه با مواد جایگزین آن به دست می آید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط