ارسال پاسخ

۱۹ دى ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1327

pvc-asso.ir

نوآوری در استابلایزرهای PVC

یک شرکت از تولید سیستم های استابلایزر اورگانیک برای کاربردهای PVC نرم خبر داد.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: شرکت chemson، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان استابلایزرهای  PVC، در واحد تحقیق و توسعه خود از تولید سیستم های استابلایزر اورگانیک برای کاربردهای PVC نرم خبر داد. در اروپا و آمریکای شمالی، به دلیل ممنوعیت استابلایزرهای پایه سرب، ظرفیت رشد استفاده از استابلایزرهای اورگانیک وجود دارد.

 

بنابه گفته مدیر تحقیق و توسعه این شرکت، استابلایزرهای حرارتی، سه وظیفه اصلی دارند:  جایگزینی کلر ناپایدار، خنثی کردن کلرید هیدورژن و حذف پلی ان ها.

 

 صابونهای روی اکثرا قادر به جایگزینی کلر آزاد هستند، اما خاصیت اسیدی آنها به تدریج پایداری حرارتی را کاهش می دهد.

 

در صورتی که استابلایزر اورگانیک 3-dimethyl-6-Aminuracil را که بنام DMAU شناخته شده است، گزینه مناسبی در این مورد است.

 

 استابلایزرهای اورگانیکی که  دارای پرکلرات سدیم هستند ، به این جایگزینی کمک می کنند.  آنها همچنین پلی ان های حاصل از تخریب PVC را حذف می کنند.

پلی ان ها سبب تغییر رنگ PVC می شوند.  بسته به میزان جرم مولکولی آنها، این تغییر رنگ می تواند از زرد تا قهوه ای تیره متفاوت باشد. سدیم پرکلرات در افزایش پایداری حرارتی دینامیک PVC بسیار تأثیرگذار است. در مورد عملکرد خنثی سازی HCL، در محصولات قدیمی از صابونهای کلسیم و باریم استفاده شده است.

 

 سیستم های اورگانیک شامل مواد معدنی هیدروتالسیت امروزه در فرمولهای PVC سخت و برای کاربردهایی چون لوله های PVC، کارایی بالایی دارند و همچنین روند استفاده آنها در محصولات PVC نرم روبه رشد است. این سیستم ها از ایجاد نمکهای اونیوم جلوگیری می کنند.  این نمکها بر رنگ محصول تاثیر گذارند و سبب ایجاد پیوندهای عرضی می شوند. بعلاوه این استابلایرزها مقدار کمی آب جذب می کنند و برای کاربردهای پی وی سی شفاف مناسب هستند.

 

هیدروتالیست ها در سایر صنایع نیز از قبیل صنایع تصفیه آب کاربرد دارند، بنایراین از نظر تاثیر بر سلامت و بهداشتی بودن، کاملاً بررسی شده اند.  هم اکنون در بخش محصولات پی وی سی نرم استابلایزرهای ارگانیک در نقطه ی شروع توسعه هستند.

 

مدیر بخش محصولات شرکت  , chemson   آقای walter fsicher  بیان داشت که استابلایزرهای اورگانیک جامد تا اکنون کارایی قابل رقابت با استابلایزرهای ترکیبات فلزی را چه در زمینه پایداری استاتیک و چه پایداری داینامیک نشان داده اند.

 

مدیران شرکت chemson همچنین بیان داشتند که استابلایزرهای اورگانیک تمایل بسیار کمی در مهاجرت دارند و از این نظر حتی بهتر از صابونهای روی هستند. اما بیشتر استابلایزرهای اورگانیک نسبت به استابلایزرهای مایع، شفافیت کمتری دارند و این اثر دلیل اصلی برای کاربرد آنها در یک سری محصولات پی وی سی نرم انتخاب شده است.

 

شکل 1- میزان مصرف استابلایزرها در اروپا بر حسب نوع استابلایزر 2016- 2007

استابلایزرهای کلسیم- روی و سیستم های اورگانیک کلسیم  cos)

 

 

 

--------------

بیشتر بخوانید:

 

لوله چیست؟ پی وی سی Pvc چیست؟ معرفی انواع لوله های پی وی سی

 

کاربرد انواع لوله ها / چگونگی انتخاب مواد ترموپلاستیک مناسب برای لوله کشی صنعتی

 

عمر طولانی لوله های پی وی سی ( PVC )

 

نقایص در فرایند اکستروژن و تاثیر بر کیفیت محصول

 

معرفی لوله های pvc شفاف مقاوم در برابر uv

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
ناشناس شنبه ۱۵ دى ۱۳۹۷
سلام خواهشمند است اگر اطلاعاتی در مورد استابلایزرهای eco frindly در صنعت پی وی سی دارید مختصری توضیح دهید ارسال پاسخ
انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی یکشنبه ۱۶ دى ۱۳۹۷
سلام
استابلایزر های کلسیم / زینک را می توان جز پایدارکننده های دوست دار محیط زیست شمرد که خطرات کمتری دارند علاوه براین استابلایزر های اورگانیک یا آلی را می توان اشاره کرد این استابلایزرها با فراهم آوردن شرایط حرارتی سازگار با محیط زیست در لوله‌های PVCاستفاده شده و جایگزینی مناسب برای استابلایزرهای سربی و کلسیم زینک هستند.
یکی از ترکیبات آلی که به عنوان یک استابلایزر آلی گزراش شده، مشتقات اوراسیل است. مشتقات اوراسیل کارایی خوبی برای کاهش تخریب گرمایی PVC دارند. یکی دیگر از استابلایزرهای آلی مورد توجه، اوژنول است که یکی از اجزای اصلی روغن میخک می‌باشد. و حاوی یک گروه چند عاملی بوده و با محصولات تخریب زنجیره‌ای که ناشی از عملیات گرمایی پلی (وینیل کلراید) است واکنش نشان می‌دهد. از طرف دیگر این ماده برای موجودات زنده کاملا بی خطر است.
Reza دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
سلام لطفا اگر اطلاعاتی برای استابلایزرهای حرارتی برای افزودن به پی وی سی دارید برای تولید شیلنگ آتش نشانی اطلاع دهید.
منظور افزودنی که داخل پی وی سی بعداز گرما دیدن خواص چسبندگی و نرمی را داشته باشد. ارسال پاسخ
ناشناس چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
سلام برای تولید شیلنگ آتش نشانی محدودیتی از لحاظ بهداشتی وجود ندارد بنابراین می توان از استاندارد های کلسیم / زینک، سربی استفاده کرد. استابلایزرهای قلع معمولا برای تولید شیلنگ های شفاف استفاده می شود. علاوه بر این در تولید شیلنگ ها از نرم کننده و فیلر در فرمولاسیون هم استفاده می شود که میزان و نوع نرم کننده و فیلری که استفاده می شود بستگی به خواصی دارد که ما از یک شیلنگ انتظار داریم.