ارسال پاسخ

۱ مهر ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1827

pvc-asso.ir

تغییر رویکرد لوله های پی وی سی حاوی سرب به استفاده از استابلایزرهای بهداشتی

بیشتر تولید کنندگان استفاده از پایدار کننده های حرارتی جایگزین مانند روی در ساخت لوله های پی وی سی را آغاز کرده اند.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: انتظار می رود دستورالعمل اخیر Tribunal  در مورد  محتوای سرب در لوله های پلی وینیل کلراید ، اولین قدم به سمت ممنوعیت مواد شیمیایی مضر در لوله ها، احتمال افزایش تقاضا را به همراه داشته باشد.

 

بیشتر تولید کنندگان سازماندهی شده استفاده از پایدار کننده های حرارتی جایگزین مانند روی در ساخت لوله های پی وی سی آغاز کرده اند و برخی از واحدهای کوچک به علت هزینه هنوز هم بر پایدار کننده های سربی متکی هستند.

 

براساس دستور  Tribunal، سازمان حفاظت محیط زیست در ماه گذشته  تمام تولید کنندگان لوله های پی وی سی را مجبور کرد تا از علامت هشدار بر روی لوله هایی که حاوی سرب هستند استفاده کنند. به علاوه این سازمان طی شش ماه برنامه ای برای کاهش استفاده از سرب به عنوان پایدارکننده حرارتی در لوله ها تنظیم کرده است.

 

 این حرکت به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا درآینده فقط لوله های بدون سرب را به بازار عرضه کنند. اگر Tribunal لوله های سربی را ممنوع کند، دولت مجبور خواهد بود تمام لوله های پی وی  سی با قطر بالا که منابع آب اشامیدنی را از رودخانه ها به خانه ها هدایت می کند، جایگزین کند.

 

 در کشورهای توسعه یافته تولید لوله های پی وی سی با پایدارکننده های سربی ممنوع شده است. تقریبا تمام لوله های آب آشامیدنی در هند باید جایگزین شوند. در ماه ژانویه به درخواست سازمان غیر دولتی NGT به  تمام تولیدکنندگان لوله های پی وی سی دستور داده شد نشان هشدار را روی لوله های پی وی سی حک کنند. تقاضا برای لوله های پی وی سی به طور پیوسته افزایش یافته است و به 130 هزار تن در ماه  می رسد. تقریبا 70درصد از لوله ها از پایدار کننده های سرب استفاده می کنند.

 

احتمال افزایش 3 تا 5 درصدی قیمت

جایگزینی استابلایزرهای پایه سرب با استابلایزرهای روی در لوله های پی وی سی احتمالا باعث افزایش هزینه های 3-5 درصد خواهد شد. هزینه یک استابلایزر بر پایه سرب حدود  110 روپیه برای یک کیلوگرم و برای روی  150 روپیه در هر کیلوگرم است. با وجود فشار هزینه  همچنان انتظار می رود که لوله های پی وی سی نسبت به لوله های فولادی ارزان تر باشد که به دلیل طول عمر بالا و نصب آسان آن است.

 

این خبر در ماه می 2018 در سایت businessline منتشر شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد