ارسال پاسخ

۲ مرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1710

pvc-asso.ir

گزارش افزودنی های از رده خارج شده صنعت پی وی سی در آفریقای جنوبی

آخرین گزارش سالانه sava شامل اطلاعاتی در مورد 9 هدف است که شش مورد آن مربوط به افزودنی های استفاده شده در pvc است.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، انجمن وینیل افریقای جنوبی(Sava) به عنوان بخشی از تعهد داوطلبانه در نظارت محصول خود، در مدت کوتاهی اطلاعاتی در مورد وجود افزودنی هایی که در pvc استفاده می شود، منتشر کرد. آخرین گزارش سالانه sava شامل اطلاعاتی در مورد 9 هدف است که شش مورد آن مربوط به افزودنی های استفاده شده در pvc است.

 

1-استابلایزرهای بدون سرب:

اعضای ساوا بیش از 3 هزار تن از استابلایزرهای پایه سرب را در آفریقای جنوبی در سال 2012 در فاصله دو ماه  به بازارهای pvc عرضه کرده است. هدف ساوا استفاده از استابلایزرهای بدون سرب در تمام محصولات پی وی سی تا ژانویه 2015 است.

 

2-افزودنی های کادمیوم:

استابلایزرهای با پایه کادمیوم و رنگدانه ها باید حذف شوند و افزودنی های عاری از کادمیوم در تمام محصولات pvc تا ماه جون 2013 استفاده شود. در طی سال های 2012- 13 افزایش 10 درصد در عرضه استابلایزرهای پایه کادمیوم گزارش شد. اما یکی از این دو شرکت عرضه کننده رنگدانه های مبتنی بر کادمیوم غیر فعال شد.

 

اداره استاندارد افریقای جنوبی اعلام کرد که تمام لوله های pvc ساخته شده در این کشور تا جولای 2015 باید عاری از فلزات سنگین باشد. تولید کنندگان لوله و اتصالات pvc اعلام کردند که تمام لوله های pvc تولید شده توسط اعضای آنها حاوی استابلایزر کلسیم /زینک و یا استابلایزرهای پایه آلی است.

 

3-رنگدانه کروم VI:

 این رنگدانه تا  ماه جون 2013 از رده خارج شد و تا 94 درصد در طول این دوره گزارش کاهش یافت.

 

4-بیس فنول A:

تمام اعضای ساوا تصمیم گرفتند که با یک استراتژی، هدف توقف تدریجی استفاده از BPA تا ژانویه 2015 تحقق یابد. بیش از 60 تن از این افزودنی در 2012-13 استفاده شده است. این افزودنی در PVC به عنوان یک آنتی اکسیدان استفاده می شود.

 

DEHP/DOP5-:

اعضای ساوا استفاده از DEHP در استفاده های تماس با انسان مانند اسباب بازی، دستگاه های پزشکی (به جز کیسه های خون)، کفش، دستکش و پرده های حمام، کفپوش، رومیزی و شیلنگ های انعطاف پذیر تا ژانویه 2015 محدود کرد. اگر چه DINP  و DIDP پلاستی سایزرهای فتالاتی بسیار رایج مورد استفاده در کفپوش، کابل ها وعایق هستند و DEHP هنوز در برنامه های کاربردی دیگر استفاده می شود. با این حال، تناژ کلی DHEP/DOP استفاده شده در تماس با انسان به یک سوم در طول این گزارش کاهش یافت.

 

6- پارافین کلرینه شده  کوتاه زنجیر:

از ژانویه 2014 در این کشور از رده خارج شد. از ده شرکت که پارافین کلرینه شده  کوتاه زنجیر( SCCP) را برای استفاده در صنعت PVC آفریقای جنوبی، عرضه و یا وارد می کردند فقط دو شرکت در واقع فعال مانده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد