ارسال پاسخ

۶ دى ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1304

pvc-asso.ir

نوآوری اتاق پاک برای تولید قطعات پلاستیکی پزشکی

فیلترهایی در کلین روم ( اتاق پاک) های کارآمد نصب‌شده در سقف امکان عبور هوای فیلتر شده به سمت کف را فراهم می‌سازند.  

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: تلاش هایی برای افزایش قابلیت تولید، اتاق پاک  ارائه شده است که شرکت Tex Plastics جهت ایجاد راهکارهای ارزان قیمت برای مشتریان خود در حال حاضر سیستم اتاق پاک کلاس 8/7 را که شامل سقف های های HEPA-lite اتوماتیک تمیز کننده هواست و قابل کنترل با صفحات لمسی است توسعه داده است. در کلین روم ( اتاق پاک) های کارآمد، فیلترهای نصب‌شده در سقف امکان عبور هوای فیلتر شده به سمت کف را فراهم می‌سازند.  

 

روی تایل‌های کف اتاق، حفرات و دریچه‌های کوچکی برای خروج هوا تعبیه شده‌است که در آنجا داکت‌های هوا مجدداً هوا را به سمت فیلترهای سقفی هدایت می‌کنند. طی فرآیند فیلتراسیون می‌توان کل حجم هوای اتاق تمیز را بیش از 30  بار در ساعت تعویض کرد که منجر به ایجاد تمیزترین محیط ممکن با حداقل حرکت همرفتی ذرات می‌شود.

 

چالش ابزار

زمانی که فرایند، قالبگیری تزریقی در نظر گرفته می شود، روی ابزار دستگاه  اغلب بیشترین  ناحیه در معرض آلودگی قرار گرفته از خط تولید است که اغلب نیاز به عرضه هوای کنترل شده دارد. یک راه ساده برای رسیدن به هدف این است که ماشین را به صورت کامل در اتاق پاک قرار دهید. با این حال این کار چالش های اجتناب ناپذیر از  مدیریت تغییرات ابزار را به ارمغان می آورد. زیرا محوطه دستگاه، قالب و جرثقیل  یک محیط بزرگ را  در فضای کف و ارتفاع ایجاد می کند.

 

این رویکرد منجر به افزایش شدید هوا بدون پردازش می شود که به طور منفی بر تلاش برای کاهش انتشار کربن تاثیر می گذارد. این رویکرد همچنین باعث  افزایش خطر آلودگی و مسائل ایمنی می شود،  زیرا در قسمت فوقانی جرثقیل  ذرات به صورت اجتناب ناپذیر باقی می ماند و تمیز کردن آن یک کار سنگین و دشوار است،  همچنین قیف توده ای از آلودگی در اتاق پاک ایجاد می شود.

 

یک گزینه ارزان تر و کارآمدتر دستیابی به اتاق پاک مدولار روی کاستورهاست که می تواند برای دستیابی به جرثقیل هوایی مورد استفاده قرار گیرد. در حالی که این یک راه کم هزینه . عملی برای بسیاری است،Tex Plastics این راه حل را برای  ایجاد خرابی های غیر قابل قبول طراحی کرده است. زیرا ماشین آلات نیاز به تمیز کردن کامل  هنگامی که  در معرض محیط خارجی هستند،  دارند و این باعث افزایش خطر آلودگی و کاهش توانایی ارائه پاسخ به موقع به تغییرات برنامه مشتری می شود.

 

 

ابزار مشکل گشا : سقف اتوماتیک HEPA-lite

 برای حل این مسئله Connect 2 Cleanrooms در محدوده HEPA-Lite( واحد اتاق پاک متحرک و قابل تنظیم)یک سیستم سقف خودکار  توسعه داده است. با استفاده از یک رابط صفحه نماش لمسی کاربر پسند بصری، Tex Plastics قادر است از راه دور فعال کننده ها را هدایت کند و  اجازه دسترسی به جرثقیل را می دهد.

 

این نیاز مشتری  محور تضمین می کند که هوای تمیز در نقطه بحرانی تولید عرضه می شودو  به طورقابل توجهی با محدود کردن مناطقی از ماشین آلات که در طول تغییرات ابزار در معرض محیط خارجی هستند ، باعث کاهش آلودگی می شود. این کار خرابی و خطر آلودگی را کاهش می دهد و بهره وری را افزایش می دهد. سقف یک واحد سفارشی است که حاوی یک فیلتر MAC10XL HEPA است و برای تسهیل گردش هوا در اتاق پاک به طور کامل مهرو موم شده است. Connect 2 Cleanrooms همچنین قادر به ساخت فیلترهای ULPA برای کاربرانی که به دنبال رده بندی های بالا از اتاق پاک هستند، می باشد.  یک چراغ هشدار LED بالای پانل کنترل به  صورت بصری  وجود دارد که وقتی سقف باز است به اپراتور یادآوری می کند که سقف را ببندد قبل از اینکه بچ جدید تولید شود.

 

قابلیت کنترل

رابط صفحه لمسی همچنین به عنوان یک سیستم کنترلی عمل می کند که اجازه کنترل کامل فیلتراسیون  HEPA و سطوح روشنایی و همچنین نظارت بر سطح فشار و هشدار به کارکنان  در صورتی که اتاق پاک از مشخصات عامل خارج شده باشد را می دهد. تمام داده های فشار قابل کنترل و قابل صدور است و عملکرد و انطباق مستمر فرایند های تولید را نشان میدهد.

 

طراحی اتاق پاک کارآمد

چهار ناحیه در داخل اتاق پاک  Tex Plastics وجود دارد  که توسط پارتیشن جدا شده است ،دو ناحیه برای ماشین الات تزریقی  Arburg، یک ناحیه بسته بندی و یک منطقه انتقال کالا. اگر یک ماشین نیاز به خاموش کردن و یا تعمیر داشته باشد، می توان به صورت ایمن بدون تاثیر بر سایر فرایندها انجام داد. طراحی مدولار به این معنی است که فضای اضافی را میتوان برای جای دادن ماشین آلات بیشتر  و یا ایجاد یک ناحیه بسته بندی بزرگتر اضافه کرد.

Tex Plasticsمدل های سه بعدی از ماشینهای خود را برای به حداکثر رساندن فضای اتاق زمانی که اتاق پاک را طراحی می کنند، ارائه می دهد. و تولید Tex Plastics را با  یک برنامه نصب یکپارچه با حداقل اختلال  در تولید تضمین می کند. اتاق پاک درحال حاضر به طور کامل عملیاتی شده است و این پروژه برای تمام الزامات ترموپلاستیک راه حلی ایده آل است.  

 

--------------

لوله چیست؟ پی وی سی Pvc چیست؟ معرفی انواع لوله های پی وی سی

کاربرد انواع لوله ها / چگونگی انتخاب مواد ترموپلاستیک مناسب برای لوله کشی صنعتی

نقایص در فرایند اکستروژن و تاثیر بر کیفیت محصول

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد