ارسال پاسخ

۱۱ شهریور ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1103

pvc-asso.ir

نظارت بر دما و برق دستگاه های اکسترودر پلاستیک

راه حلی برای ثبت اطلاعات برای تولید کننده های لوله های پلاستیکی که نیاز به نظارت بر اکسترودر های پلاستیک جهت کنترل برق و درجه حرارت دارند ارائه شده است.

 به گزارش انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از توماس نت، Cas dataloggers به تازگی راه حلی برای ثبت اطلاعات برای تولید کننده های لوله های پلاستیکی که نیاز به نظارت بر اکسترودر های پلاستیک جهت کنترل برق و درجه حرارت دارند ارائه داده است. این راه حل برای اطمینان از عملکردی مطمئن پیشنهاد شده است.
 

اپراتور ها می توانند در زمان اجرا، دما را در تمام نقاط بحرانی مانند موتور ها، درایوها و پیچ های غذا ردیابی کنند و مطمئن شوند که وقتی دستگاه، پلاستیک  مذاب را به فرم لوله تبدیل می کند امنیت تمام پارامتر ها حفظ می شود.

 

مصرف برق یکی دیگر از عوامل مهم جهت نظارت به ویژه در قسمت موتور دستگاه است.

 

بنابراین مدیریت به جستجوی یک ثبت کننده هوشمند و قابل انعطاف جهت اتصال به بسیاری از سنسور ها و منابع اندازه گیری داده ها  برای ثبت تمام انواع سیگنال های مورد نیاز می پردازد.

 

تولید کننده همچنین خواهان نمایش اطلاعات به صورت نموداری است بنابراین این دستگاه باید شامل نرم افزاری کاربرپسند و پیشرفته باشد.

 

بنابراین datataker(DT80) هوشمند جهانی مجاور دستگاه اکسترودر پلاستیک نصب می شود. علاوه بر این یک صفحه نمایش لمسی میپل سری HMI5000 برای نمایش مناسب و قابل دسترس داده ها به کامپیوتر مرکزی متصل می شود. سنسور های مناسب جهت کنترل درجه حرارت، ولتاژ و جریان انتخاب می شوند و به راحتی به datalogger(ثبت کننده عملیات) با 5 تا 15ورودی آنالوگ با رنج تغییرات 30± ولت و قابل توسعه تا 300ورودی آنالوگ و 12 کانال دیجیتال متصل می شوند.

 

ثبت کننده اطلاعات همچنین جهت تعیین و ثبت دما،ولتاژ،جریان mA20-4، مقاومت، فشارو فرکانس مورد استفاده است.DT80 پس از آن شروع به نظارت بر تمام داده های دما و برق از اکسترودر و مولفه های کلیدی آن میکند این دستگاه دارای حافظه خود ذخیره سازی تا 10 میلیون نقاط داده در حافظه تعریف شده توسط کاربر می باشد. datalogger هوشمند همچنین اطلاعات را برای پیش بینی رخداد جهت اهداف برنامه ریزی شده نگهداری و آرشیو می کند و یا به حافظه USB کپی می کند و یا از طریق FTP در صورت نیاز منتقل می کند.

 

DT80 شامل صفحه نمایش با وضوح 18 بیت و طراحی های مقاومتی جهت مقاومت در برابر حوادث و حمل نادرست است. گسترده ضبط عملیات مجموعه ارتباطات فعال کاربران برای اتصال به  DT80به صورت محلی و یا از راه دور روی اینترنت از طریق  RS232با پشتیبانی مودم و یک اسلات حافظه       USB  برای انتقال آسان داده ها است. اپراتور می تواند از طریق وب به داده های ورودی پیکره  DT80  دسترسی پیدا کند و اندازه گیری های جاری را در یک لیست با استفاده از مرورگر وب مشاهده کند. دستگاه datataker همچنین شامل نرم افزار  dexیک رابط بصری گرافیکی است که به کاربران امکان مشاهده داده ها در زمان واقعی، روند تغییرات نمودار ها، جداول و بازیابی تمام داده های قدیمی برای تجزیه و تحلیل آنها را می دهد.اپراتور ها نمودار ها را در صفحه نمایش  HMI برای ارزیابی سریع درجه حرارت، برق وپارامتر زمان اجرا مشاهده می کنند. نرم افزار dex به طور مستقیم از مرور گر وب اجرا می شود و در هر جایی که یک اتصال  TCPTPاینترنت جهانی در دسترس بود پرسنل می توانند از هر کدام از پورت های ارتباطی برای مشاهده dex شامل اینترنت وUSBوRS232 استفاده کنند.

 

عملیات تولید پلاستیک پس از نصب و را اندازی DT80 هوشمند شده است و این راه حل موجب نظارت مستمر بر کارخانه های اکسترودر پلاستیک و حساس ترین قطعات آنها شده است و کار را برای پرسنل آسان کرده است و همچنین راه حلی برای تشخیص مسائل مربوط به تجهیزات در حال توسعه و به طور موثر برنامه ریزی جهت نگهداری است.

 

نرم افزار dex  دارای شماتیک ساده و مناسب برای هر دو کاربران تازه کار و با تجربه می باشد. این تنظیمات مناسب به مدیریت این امکان را می دهد همواره یک چشم ثابت در فرایند تولید ناظر بر عملیات باشد بدون نگرانی  از این که چه وقت و کجا  در آینده نقص اتفاق خواهد افتاد.

 

تهیه و ترجمه: انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد