ارسال پاسخ

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n842

به همت مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ایکریک)

راهنمای تجاری کشورهای اسلامی راه‌اندازی شد

راهنمای تجاری کشورهای اسلامی یکی از پروژه‌های مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی است که به منظور افزایش رقابت پذیری و گسترش سطح دسترسی تجار این کشورها به اطلاعات، طراحی و اجرا شده است.

مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) با توجه به نیاز فعالان اقتصادی برای دستیابی سریع‌تر به اطلاعات مفید در زمینه تجارت الکترونیک، «راهنمای تجاری کشورهای اسلامی» را راه اندازی کرد.

 

این راهنما، شامل اطلاعاتی از صنایع مختلف و افراد فعال در آن‌ها می‌شود که جستجوی شریک تجاری، فروشنده، خریدار، تولیدکننده و سرمایه گذار را با هدف دسترسی به بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تسهیل می‌کند.

 

راهنمای تجاری کشورهای اسلامی یکی از پروژه‌های ایکریک است که به منظور افزایش رقابت‌پذیری و سطح دسترسی تجار کشورهای اسلامی به اطلاعات، طراحی و اجرا شده است. در قالب این پروژه، اطلاعاتی در ارتباط با قوانین هر یک از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از جمله قوانین سرمایه گذاری، قوانین گمرکی، قوانین ثبت شرکت‌ها و قوانین مالیاتی ارائه می‌شود.

 

در راهنمای تجاری کشورهای اسلامی، اطلاعات شرکت‌های فعال در صنایع مختلف هر کشور به‌صورت طبقه‌بندی و قابل جستجو ارائه شده است. طبقهبندی شرکت‌ها در 15 گروه مختلف صورت گرفته که شامل گروه‌های مواد غذایی و کشاورزی، خدمات تجاری، مواد دارویی و شیمیایی، صنعت ساختمان، آموزش و تحصیلات، الکترونیک، انرژی، اینترنت و فناوری اطلاعات، گردشگری و سرگرمی، ماشین‌آلات، معادن، کاغذ و انتشارات، خرده‌فروشی و بازرگانی، پوشاک و منسوجات و حمل‌ونقل و ترابری است.

 

این اطلاعات در پایگاه اینترنتی ایکریک و در بخش راهنمای تجاری کشورهای اسلامی (IWTD) در دسترس قرار گرفته است.

 

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد