ارسال پاسخ

۹ مرداد ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n7164

pvc-asso.ir

اعمال عایق فوم پلی اورتان بر لوله های پلاستیکی و اطراف آن

دستورالعمل فنی جدیدی توسط مؤسسه لوله های پلاستیکی (PPI) و اتحادیه اسپری فوم پلی اورتان (SPFA) منتشر شده است که به تکنیک های استفاده ایمن و مناسب از عایق اسپری فوم پلی اورتان رو و اطراف لوله های تحت فشار پلاستیکی می پردازد.

توصیه‌های PPI TN-69 هنگام استفاده از عایق فوم پلی‌اورتان اسپری روی و اطراف لوله‌ها و اتصالات تحت فشار پلاستیک، کاربرد مناسب عایق فوم پلی‌اورتان اسپری را برای جلوگیری از آسیب ناشی از گرمای تولید شده توسط فوم مورد بحث قرار می‌دهد. مواد لوله و اتصالات عبارتند از CPVC، PEX، PEX/AL/PEX، PE-RT، PP-R، PP-RCT، PSU، PPS، PPSU و PVDF.

PPI و SPFA توصیه می کنند که وقتی لوله ها و اتصالات پلاستیکی در حفره دیوار، سقف یا کف وجود دارد، نصاب SPF باید یک لایه فوم  روی و اطراف لوله اعمال کند تا زمانی که لوله را لمس کند اما لوله را محصور نکند. نصب کنندگان SPF باید قبل از نصب لایه دوم فوم، اجازه دهند که لایه اول فوم برای مدت زمان کافی در حالی که گرما از فوم آزاد می شود و لوله تا حدی در معرض دید باقی می ماند، خشک شود. این رویه ها به تفصیل در PPI TN-69 توضیح داده شده است.

لوله‌ها و اتصالات  تحت فشار پلاستیک معمولاً در کاربردهایی مانند لوله‌کشی آب سرد و گرم، حفاظت در برابر آتش و سیستم‌های گرمایش و سرمایش هیدرونیک، از جمله سیستم‌های توزیع تابشی استفاده می‌شوند. در موارد خاص، لوله ها و اتصالات در داخل مناطقی که باید عایق بندی شوند، مانند داخل سقف یا حفره دیوار نصب می شوند. در سایر تاسیسات، خود لوله ها و اتصالات باید عایق بندی شوند تا انتقال حرارت از طریق دیواره لوله کاهش یابد.

 

اسپری فوم پلی اورتان

اسپری فوم پلی اورتان یا SPF، یک ماده عایق با کارایی بالا است که معمولاً در همه انواع خانه ها و ساختمان ها استفاده می شود و برای دهه ها به عنوان عایق استفاده می شود.

ریچارد دانکن، Ph.D., P.E.، مدیر اجرایی SPFA توضیح داد: "واکنش پخت فوم پلی یورتان گرمازا است." این به این معنی است که در طی واکنش فوم گرما ایجاد می شود. گرمای واکنش به شدت به فرمول SPF بستگی دارد. حداکثر درجه حرارت در لایه فوم معمولاً در عرض 5 تا 15 دقیقه پس از اعمال  مشاهده میشود و به دنبال آن خنک شدن تدریجی رخ می دهد.

                                 

طبق اسناد SPFA، واکنش شیمیایی که در طول اعمال و پخت SPF رخ می دهد، دمای گرمازا بالاتر از دمای تعیین شده 120 درجه فارنهایت - 130 درجه فارنهایت ایجاد می کند. دمای اوج در ضخامت میانی یک پاس می‌تواند برای چند دقیقه از 200 درجه فارنهایت تجاوز کند و زمانی که در حداکثر ضخامت اعمال شود، به حداکثر دمای 250 درجه فارنهایت - 275 درجه فارنهایت برای یک یا دو دقیقه برسد، مخصوصاً برای SPF سلول بسته.

لوله‌ها و اتصالات پلاستیکی در لوله‌کشی‌های مسکونی و تجاری، حفاظت در برابر آتش‌سوزی منازل مسکونی و بیشتر کاربردهای هیدرونیک معمولاً باید دارای درجه‌بندی فشار در دمای عملیاتی 180 درجه فارنهایت (82 درجه سانتی‌گراد) باشند.»

مک‌نوین ادامه داد: «لوله‌ها و اتصالات پلاستیکی اشاره‌شده در PPI TN-69 در معرض قرار گرفتن کوتاه‌مدت در برابر دمای بالای 180 درجه فارنهایت مقاومت می‌کنند. با این حال، قرار گرفتن در معرض دماهای بالاتر از دمای عملیاتی هر ماده، احتمالاً تأثیرات منفی بر این مواد خواهد داشت و به طور بالقوه منجر به خرابی زودرس می‌شود. مهم است که عایق SPF به درستی نصب شود تا از گرم شدن بیش از حد لوله ها و اتصالات جلوگیری شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد