pvc-asso.ir
جزئیات آمار معاملات و مقدار و نوع عرضه PVC S65 به تفکیک شرکتهای پتروشیمی/مقایسه هفته های پنجم اردیبهشت و اول خرداد 1404

تغییرات عرضه پتروشیمی ها چگونه بود؟
گرید PVCS65 اروند:
در هفته پنجم اردیبهشت ماه، پتروشیمی اروند مقدار 4.994 تن (پالت پلاستیکی) و 2.000 تن (جامبوبگ) بصورت نقدی عرضه کرد.
در این هفته(5 خرداد)، عرضه ها به 5.984 تن (پالت پلاستیکی) و 2.000 تن (جامبوبگ) تغییر کرده است.
در مجموع عرضه این گرید توسط اروند، با 990 تن افزایش معادل (14.15 درصد) همراه بود و از 6.994 تن به 7.984 تن رسیده است.
گرید PVCS65 غدیر:
در هفته پنجم اردیبهشت ماه، پتروشیمی غدیر مقدار 946 تن (پالت پلاستیکی) و 1.400 تن (جامبوبگ) بصورت نقدی عرضه کرد.
در این هفته، عرضهها به 1,210 تن (پالت پلاستیکی) و 1,800 تن (جامبوبگ) تغییر کرده است. که از این مقدار، 792 و 418 تن پالت پلاستیکی و 1200 و600 تن جامبوبگ بوده است
در مجموع عرضه این گرید توسط غدیر، با 664 تن افزایش معادل (28.30 درصد) همراه بود و از 2,346 تن به 3,010 تن رسیده است.
گرید PVCS65 بندر امام:
در هفته پنجم اردیبهشت ماه، پتروشیمی بندر امام مقدار 3.014 تن (پالت پلاستیکی) بصورت نقدی عرضه کرد.
در این هفته، عرضه ها به 2.816 تن (پالت پلاستیکی) و 200 تن (جامبوبگ) تغییر کرد.
درمجموع عرضه این گرید توسط بندرامام؛ با 2 تن از افزایش معامدل (0.07 درصد) از 3.014 تن به 3.016 تن رسید.
گرید PVCS65 آبادان:
در هفته گذشته، آبادان مقدار 113 تن (پالت پلاستیکی) عرضه کرده بود و در این هفته روزیکشنبه 4 خرداد ماه 286 تن (پالت پلاستیکی) را بصورت نقدی عرضه کرد.
درمجموع عرضه این گرید توسط آبادان، با 173 تن افزایش معادل (153.10 درصد ) همراه بود.
معاملات بازار دراین هفته
در هفته اول خردادماه، بازار معاملات پیویسی با رونق نسبی و رقابت محدود دنبال شد. از مجموع 14,296 تن عرضهشده، حدود 96 درصد یعنی 13,718 تن در بورس کالا معامله شد. همچنین تقاضا با ثبت رقم 22,060 تن، بیش از 1.5 برابر عرضهها بود که نشانهای از کشش بازار نسبت به قیمتهای پیشنهادی است.
کل ارزش معاملات این هفته به 654 میلیارد و 308میلیون و 571 هزار و چهارصد تومان رسید.
و اما درصد رقابت ها:
پتروشیمی اروند با عرضه 5,984 تن پیویسی با بستهبندی پالت پلاستیکی، تنها عرضه قابلتوجه با رقابت بالاتر بود. که با 2.5 درصد رقابت، 100% معامله شد. همچنین 200 تن دیگر از محصولات همین شرکت با بستهبندی جامبوبگ، با 1.7 درصد رقابت، بهطور کامل فروخته شد.
در سوی دیگر، پتروشیمی غدیر نیز 418 تن از محصول خود را که به صورت نقد و با بستهبندی پالت پلاستیکی عرضه کرده بود با رقابت 0.7 درصدی، 100% آن فروش رفت.
مابقی عرضهها بدون رقابت و با نرخ پایه معامله شدند،
نظرات