ارسال پاسخ

۲۴ خرداد ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3897

pvc-asso.ir

بازار سیستم های تشخیص نشت خطوط لوله آب تا سال 2026 به 1300.23 میلیون دلار خواهد رسید

طبق تحلیل فعلی Reports and Data، بازار جهانی سیستم های تشخیص نشت خطوط لوله آب در سال 2018، 920 میلیون دلار ارزیابی شد و انتظار می رود تا سال 2026 با نرخ رشد سالانه 5.06% به 1300.23 میلیون دلار برسد.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی‌وی‌سی:

 

مشکل کمبود آب آشامیدنی تقریباًهر روزه وجود دارد. دلایل آن عدم دسترسی به منابع و عدم مدیریت صحیح سیستم آبرسانی قابل دسترسی توسط سازمانهای مربوطه است. همچنین، مقدار قابل توجهی آب در اثر نشت در شبکه از دست می رود. برای مثال در نپال، تقریبا 40% از آب آشامیدنی به دلیل نشت از بین می رود که نشان دهنده ضعف سیستم توزیع در کاتماندو است. بنابراین مدیریت صحیح تامین آب موجود با سیستم نظارت خودکار برای رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی باید انجام شود.

 

اخیرا فناوری اطلاعات و ارتباطات( ICT) در زمینه مدیریت آب آشامیدنی همچنین نظارت خودکار علاقه مند شده است. در میان تکنیک های مختلف برای تشخیص نشت های زیر زمینی، تجهیزات سنجش صوتی به اندازه ای حساس هستند تا  امواج تنش ایجاد شده در اثر نشت در لوله های تحت فشار را ثبت کنند. تکنیک های مختلفی برای ردیابی نشت وجود دارد. این دستگاه ها می توانند شامل دستگاه های شنیداری کوچک باشند. هنگامی که نشتی در لوله اتفاق می افتد، سیال از طریق منفذ خارج شده و یک موج فشار در محدوده صوتی ایجاد می کند. انرژی تولید  شده از نشتی از درون لوله منتقل می شود باعث ایجاد لرزش مکانیکی روی سطح لوله ها می شود. برای برداشتن این ارتعاشات می توان از یک سنسور صوتی زیرزمینی متصل به سطح خارجی لوله استفاده کرد. دستگاه های مانند شتابسنج های پیکاپ به دو نقطه مختلف گوش می دهند تا محل نشت را تشخیص دهند.

 

طبق گزارش Allied market research  تجهیزات تشخیص نشت صوتی در طول دوره پیش بینی 2019 تا 2027 غالب خواهد بود.

 

نشت آب و فاضلاب در لوله های زیرزمینی به موضوعی مهم برای مقامات مدیریتی در اکثر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تبدیل شده است. نشت در لوله های آب و فاضلاب ممکن است منجر به مشکلات مختلفی از جمله کمبود آب آشامیدنی، آلودگی آب های زیرزمینی و نشست زمین شود.بسیاری از کشورها مقدار قابل توجهی از بودجه سالانه خود را برای جلوگیری و کنترل اثرات احتمالی نشت فاضلاب و لوله سرمایه گذاری می کنند.

 

یش بینی می شود که بخش کاربرد تشخیص نشت در بالاترین سطح CAGR از سال 2019 تا 2024 رشد کند. این رشد را می توان به افزایش سرمایه گذاری های شرکت های نفت و گاز در زیرساخت های نظارت بر لوله برای انتقال ایمنسیالات نسبت داد. سیستم های تشخیص نشت لوله در شناسایی خسارت در زیرساخت های خط لوله کمک می کنند. این سیستم ها نشت را بر اساس جریان ، فشار ، دما و چگالی تشخیص می دهند.

 

آمریکای شمالی بیشترین سهم از کل بازار سیستم نظارت بر لوله را از نظر ارزش و پس از آن آسیا-اقیانوسیه به خود اختصاص داده است. با این وجود ، پیش بینی می شود منطقه آسیا-اقیانوسیه در بازار سیستم های نظارت بر لوله با بالاترین نرخ رشد نسبت به اروپا رشد کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد