ارسال پاسخ

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3702

pvc-asso.ir

اختصاص 27 درصدی افزایش ظرفیت پتروشیمی‌های جهان توسط چین تا سال 2030

بر اساس گزارش شرکت GlobalData که یک شرکت پیشرو در تجزیه و تحلیل و پیش‌‌بینی‌های بازار است، انتظار می‌رود کشور چین بتواند رشد ظرفیت صنعت پتروشیمی جهانی را با توجه به پروژه‌‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اعلام شده بین سال‌های 2019-2030، با سهم 27 درصدی خود به خود اختصاص دهد .

 برا اساس گزارش این شرکت تحت عنوان "ظرفیت جهانی پتروشیمی، چشم‌انداز هزینه و سرمایه، چین؛ پیشرو در ظرفیت‌ها جهانی پتروشیمی" پیش‌بینی می‌شود کل ظرفیت پتروشمی پروژه‌های برنامه ریزی شده و اعلام شده در چین تا سال 2030 چیزی در حدود 172/9 میلیون تن در سال می‌باشد. که از این مقدار، 134/5 میلیون تن در سال، مربوط به پروژه‌های برنامه‌ریزی شده و 38/4 میلیون تن در سال، پروژه‌هایی اعلام تامین شده ، است.

 

تحلیل‌گر بخش نفت و گاز شرکت GlobalData، آقای DayanandKharadeتوضیح می‌دهد که: چین با بیشترین تعداد پروژه‌های جدید و همچنین بیشترین افزایش ظرفیت مطلق که ناشی از رشد اقتصادی است، در میان مدت بر بازر جهانی پتروشیمی تسلط خواهد یافت.

 

انتظار می‌رود هند و ایران دومین افزایش ظرفیت پتروشیمی را در سطح جهانی داشته باشند. این کشور‌ها در مجموع تا سال 2030 حدود 151/8 میلیون تن در سال، را برای افزایش ظرفیت پتروشیمی خود پیش بینی کرده اند.

 

عمده‌ی ظرفیت‌های اضافی برای کور هندوستان از یک پروژه‌ی اعلام شده توسط پتروشیمی Haldia Petrochemicals Balasore Purified Terephthalic Acid (PTA) Plantبا ظرفیت 2/4 میلیون تن در سال خواهد بود. برای ایران، عمده ظرفیت اضافی از طریق یک پروژه برنامه ریزی شده توسط Kaveh Methanol Company Dayyer Methanol Plantبا ظرفیت 2/3 میلیون تن در سال تا سال 2030 خواهد بود.

 

آمریکا با ظرفیت برنامه ریزی شده و اعلام شده پتروشیمی معادل با 71/8 میلیون تن تا سال در سال 2030 در رده‌ی سوم قرار خواهد گرفت . از این تعداد، بیشتر پروژه‌ها اعلام تامین شده اند.

 

 

ترجمه: محمد رضا صابری

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد