ارسال پاسخ

۲۲ فروردین ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3583

pvc-asso.ir

بازار جهانی پی وی سی زیست سازگار

پلی وینیل کلراید امروزه به یکی از برجسته‌ترین پلاستیک‌های سنتزی در دنیای پلیمر تبدیل شده است. اگر در تولید این محصول به جای سوخت‌های فسیلی معمول که به عنوان مواد اولیه به کار گرفته می‌شود از مواد اولیه تجدید پذیر یا زیست سازگار استفاده شود به محصول تولید شده ، پی‌وی‌سی زیست سازگار ( bio-based PVC) گفته می‌شود.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

با توجه به پتانسیل این ماده و توانایی جایگزینی آن با پی‌وی‌سی معمولی، بازار تجارت پی‌وی‌سی زیست سازگار آماده رشد چشم‌گیری می‌باشد. همچنین پی‌وی‌سی زیست سازگار می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا خواسته‌های زیست سازگار و زیست تخریب پذیر حوزه پلاستیک را شناسایی کنند.


پی‌وی‌سی زیست سازگار می‌تواند به طور موثر در صنایع ساخت و ساز و ساختمان ها، بسته بندی و حمل و نقل، کاربردهای الکتریکی و الکترونیکی و صنایع نساجی کاربرد داشته باشد. در کنار این موارد می‌تواند در زمینه‌های گوناگون دیگری مثل فیلم‌های کشاورزی، تولید کیسه‌های پلاستیکی‌، الیاف، ظروف پلاستیکی، بطری و ... کاربرد داشته باشد.


تقریبا در تمامی صنایع از پلاستیک‌ها برای بسته بندی استفاده می‌شود. استفاده از پلاستیک‌های معمول با توجه به وضع مقررات و ضوابط سخت‌گیرانه‌ای که توسط دولت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی وضع شده است، با محدودیت‌هایی روبرو شده است. این آیین‌نامه‌ها عمدتا استفاده از پلاستیک‌هایی که غیر قابل تخریب هستند و برای محیط زیست خطر ایجاد‌ می‌کنند را محدود می‌کند. همین موضوع منجر به توجه ویژه‌ی صنعت‌گران به این حوزه و تولید پی‌وی‌سی با مواد اولیه زیست سازگار به جای سوخت‌های فسیلی شده است.


انتظار می‌رود تقاضا برای تولید پی‌وی‌سی در سراسر جهان با توجه به نوع زیست‌سازگاری ان افزایش پیدا کند. اکثر صنعت‌گران حوزه‌ی مواد غذایی و بسته بندی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار ترجیح‌شان بر استفاده از پلیمرهای زیست سازگار است.
بازار تجارت جهانی پی‌وی‌سی زیست سازگار را می‌توان بر اساس روند تولید و کاربرد آن تقسیم بندی کرد. بر اساس روش تولید بازار آن به دسته‌های اکستروژن، تزریقی، ترموفرمینگ، لمینیشن و سایر ،  و بر اساس کاربرد به دسته‌های فیلم‌های کشاورزی، کیسه‌ها،  بطری، الیاف و ... تقسیم بندی میشود.


تا کنون تعداد قابل توجهی از این محصول در سراسر جهان تولید شده و به شدت رشد و تقاضای آن بالا می‌باشد. همچنین در بخش تحقیق و توسعه برای پیشرفت‌های تکنولوژیکی و توسعه روش‌های جدید و کارآمد برای تولید پی‌وی‌ی زیست سازگار تکاپوی بسیاری در بین محققان وجود دارد.

 

ترجمه: محمدرضا صابری

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد