ارسال پاسخ

۱۶ فروردین ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3552

pvc-asso.ir

بازار پی وی سی نرم تا سال 2027

حجم بازار جهانی فیلم‌های نرم پی‌وی‌سی در سال 2019 حدود 2.91 میلیارد دلار بوده است و انتظار می‌رود تا سال 2027، با 5.45 درصد نرخ رشد مرکب سالانه در این دوره پیش بینی، به 7.45 میلیارد دلار برسد.

پلی‌وینیل‌کلراید با پلیمریزاسیون مونومر وینیل‌کلرید تولید می‌شود. پی‌وی‌سی نرم با افزودن نرم‌کننده‌ها ساخته شده‌ و این امکان را می‌دهد که ماده‌ی نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتری داشته باشیم که در مواردی می‌تواند جایگزین لاستیک شده و مورد استفاده قرار گیرد.

این مطالعه به بررسی تأثیر ویروس همه‌گیر COVID-19  بر درآمد حاصل از فروش شرکت‌های پیشرو در بازار و سایر تولیدکنندگان بازار پرداخته و تجزیه و تحلیل آن را ارائه کرده است.

 

بسته‌بندی صنعت بزرگی است که تابع رشد کلی بازار جهانی می‌باشد. از ویژگی‌های فیلمهای پی‌وی‌سی نرم می‌توان به استحکام در نقطه پارگی، مقاومت کششی، مقاومت در درجه حرارت پایین و خواص چسبندگی مناسب اشاره کرد که فروشندگان را به سمت سرمایه گذاری در این بازار هدایت می کند. فرصت‌های بی شماری که تا سال 2027 در توسعه و استفاده از فناوری پیشرفته تولید این محصول وجود دارد ،به رشد بازار از نظر ارزش و حجم این محصول دامن زده است.

 

از طرف دیگر، استفاده از فناوری کواکستروژن توسط تولیدکنندگان و بهبود مقاومت در مقابل اشعه ماورا بنفش فیلم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پی وی سی نرم در مقایسه با محصولات سخت به دلیل افزودن نرم کننده‌هایی مانند دی آمونیل فتالات انعطاف‌پذیرتر و نرم‌تر هستند. ترجیح استفاده از فیلم‌های پی‌وی‌سی نرم نسبت به مواد مرسوم، به عنوان عامل اصلی رشد در بازار تلقی می‌شود. سفارشی‌سازی در بسته‌بندی به عنوان مثال، رنگ، چاپ، اندازه و موارد دیگر، با دیجیتال سازی انواع فیلم‌های پی‌وی‌سی امکان پذیر است که استفاده از آن در بخش بسته‌بندی به افزایش تقاضای بازار کمک می‌کند .لیکن، وجود جایگزین‌ها و نوسانات قیمت مواد به احتمال زیاد مانع رشد بازار در سال‌های آینده خواهد شد.

 

از منظر کاربرد، انتظار می‌رود بخش بسته بندی در طول سال‌های آینده بر بازار تسلط داشته باشد. در سال 2019 این صنعت حدود2.1 میلیارد دلار ارزش داشته است. افزایش تقاضا برای فیلم‌های با کیفیت بالا برای تحمل شرایط نامساعد آب و هوایی موجب ایجاد نیاز و متعاقبا رشد بازار فیلم پی‌وی‌سی نرم درآسیا و اقیانوسیه شده است که این موضوع موجب ایجاد سریع‌ترین رشد در تولید فیلم‌های پی‌وی‌سی نرم شده است. تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان در بخش‌‌های مختلف به صنعت بسته‌بندی وابسته هستند که شامل تولید دستگاه‌های دارویی، دارو، خودرو، منسوجات، صنایع بالادستی و غیره است که از این فیلم‌ها برای بسته بندی محصول نهایی خود و حمل و نقل ایمن استفاده می‌کنند.

 

رشد چشمگیر جمعیت در آسیا و اقیانوسیه نمادی از پیش بینی رشد منطقه‌ای بازار این محصول می‌باشد.علاوه بر این، شفافیت، انعطاف پذیری بیشتر و ارزان بودن در مقایسه با سایر فیلم‌های پلیمری ، به بازار جهانی فیلم‌های پی‌وی‌سی نرم کمک می‌کند تا با کاربردهای بیشتر در سایر صنایع رشد کنند.

 

از نظر منطقه‌ای ،پیش بینی می‌شود که منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه سریع‌ترین رشد را برای بازار فیلم‌های پی‌وی‌سی نرم ثبت کنند.

 

عاملی که باعث افزایش استفاده از پی‌وی‌سی نرم می‌شود، افزایش کاربرد بسته بندی در منطقه آسیا و اقیانوسیه است . سهم بازارآسیا و اقیانوسیه در سال 2019، با تخمیننرخ رشد مرکب سالانه 5 درصد، حدود45درصد محاسبه شده است و انتظار می‌رود تا سال 2027 این نرخ رشد سالانه ادامه داشته باشد. علاوه بر این، توسعه در زیرساخت‌های دارویی و صنایع تولید محصولات دارویی در سراسر منطقه از عوامل گسترش بخش بسته بندی در منطقه محسوب می‌شود. انتظار می‌رود اروپا بعد ازAPAC (آسیا اقیانوسیه)طی یک دوره مشخص شده، سریع‌ترین رشد بازار را شاهد باشد. تولید پیشرفته با صنعتی شدن منطقه، از دلایل ایجاد یک منطقه بالقوه برای رشد بازارپی‌وی‌سی نرم در منطقه اروپا است.

 

                                                                                       گردآوری و ترجمه : محمد رضا صابری

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد