ارسال پاسخ

۲۵ بهمن ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3388

در جریان معامله های هفته گذشته بورس کالا رقم خورد:

ثبت رکوردهای بی‌سابقه در بازار پلیمرها

حجم معاملات مواد اولیه پلیمری در بورس کالا هفته گذشته به رقم 87 هزار و 34 تن رسید که نسبت به هفته ماقبل رشد 9 درصدی را به همراه داشت.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، صعود داده‌های اثرگذار در بازار مواد اولیه پلیمری طی معاملات هفته گذشته رویدادی بسیار جذاب و پر رونق برای محصولات پتروشیمیایی به شمار می‌رود که نیرو محرکه لازم برای تغییر فاز این بازار را در بردارد. روند افزایشی این بازار اگر چه طی سه هفته گذشته آغاز شده است اما در هفته گذشته این میزان به اوج خود رسید و ارقامی بی‌سابقه را ثبت کرد.

 

هفته گذشته 90 هزار و 937 تن از انواع مواد اولیه پلیمری در بورس کالا عرضه شد که رشد 4.24 درصدی را به خود دید. در برابر این میزان عرضه تقاضای جذاب 137 هزار و 888 تنی وارد بازار شد که توانست جو کلی این بازار را به سمت و سوی رونقی بی‌سابقه بکشاند. عوامل اثرگذار در دادوستدهای بازار محصولات پتروشیمیایی همگی دست به دست هم داده و نیرو محرکه لازم برای فاصله گرفتن از رکود تقاضا را فراهم کرده است. برآیند اثرگذاری این عوامل سبب شد که حجم تقاضا دومین رکورد افزایشی خود را در کارنامه سال جاری معاملات بورس کالا به ثبت رسانده و بستر لازم برای صعود حجم معاملات را فراهم سازد.

 

در نهایت تقابل عرضه و تقاضا سبب شد که حجم معاملات مواد اولیه پلیمری در بورس کالا به رقم 87 هزار و 34 تن برسد که نسبت به هفته ماقبل رشد 9 درصدی را به همراه داشت. این درحالی است که در هفته گذشته نیز حجم معاملات رقمی بالاتر از متوسط نیمه ابتدایی سال جاری را به خود دید. بررسی روند معاملات پلیمرها در بورس کالا نشان می‌دهد که حجم معاملات هفته گذشته بیشترین مقدار از هفته منتهی به 9 اسفندماه سال 98 تاکنون است. درصد معامله حجم عرضه نیز رقمی بسیار جذاب است. چرا که در معاملات هفته گذشته نزدیک به 96 درصد از این عرضه‌های افزایشی مورد معامله قرار گرفته است.

 

محصولات شیمیایی در بورس کالا نیز هفته گذشته را درحالی سپری کردند که داده‌های اثرگذار آنها با رونقی قابل توجه همراه شد. به طوری که حجم معاملات انواع مواد اولیه طی هفته گذشته به رقم 36 هزار و 232 تن رسید که در کانالی بالاتر از متوسط 6 ماهه ابتدایی سال جاری به سر می‌برد. این میزان حجم معاملات نسبت به هفته ماقبل حکایت از رشد 4.81 درصدی دارد. هفته گذشته به میزان 41 هزار و 122 تن مواد اولیه شیمیایی در رینگ فیزیکی بورس کالا عرضه شد که تقاضای 49 هزار و 530 تنی را به دنبال داشت. این میزان از تقاضا که بیشترین مقدار از هفته متهی به 5 تیرماه تاکنون است افزایش 16.77 درصدی را نسبت به هفته ماقبل تجربه کرد.

منبع: نیپنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد