ارسال پاسخ

۸ دى ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3296

pvc-asso.ir

تبدیل ضایعات پلاستیکی به نانو لوله های کربنی برای سیم ها

محققان دانشگاه سوانزی انگلستان با ارائه طرحی توانستند که ضایعات پلاستیکی را به ترکیبات بسیار ارزشمند برای صنایع انرژی تبدیل می کند.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

این دانشمندان در حال استخراج اتم های کربن موجود در ضایعات پلاستیک و تبدیل آنها به یک فرم نانو لوله هستند که می تواند برای انتقال الکتریسیته مورد استفاده قرار گیرد. این کابل های الکتریکی بدون سیم مسی در داخل آن، می تواند در ساخت و سازهای مسکونی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

سیم های پلاستیکی برای انتقال الکتریسیته و داده

دکتر الوین اورباک ، این گروه تحقیقاتی را در انستیتوی تحقیقات انرژی در دانشگاه سوانزی رهبری می کند.تبدیل پلاستیک ها به مواد مفید مانند نانو لوله های کربنی با انواع زیادی از پلاستیک ها قابل انجام است. پلاستیک ها منبعی از کربن و هیدروژن هستند بنابراین گام اصلی در ایجاد روش های شیمیایی و مهندسی تبدیل کربن و هیدروژن به مواد مفید است. در این مورد آنها گرافن، الیاف کربن رشد یافته از بخار و نانو لوله های کربنی را تولید می کنند.

 

 همچنین دانشمندان طیف وسیعی از پلاستیک ها را که برای فناوری بازیافت متداول مشکل ساز است را تست خواهند کرد. کمک 270 هزار پوندی برای این پروژه از صندوق اقتصاد مدور دولت ولز تامین می شود.

 

 این کمک هزینه برای تست خواص فیزیکی و الکتریکی سیم های نانو لوله کربنی، خرید تجهیزات آزمایشگاهی برای اطمینان تولید مواد با کیفیت بالا از پلاستیک ها و پیشرفت در توانایی فرایند بازیافت شیمیایی حلقه بسته استفاده می شود. این کمک هزینه، شاخص استراتژی طولانی مدت دولت ولز در زمیته بازیافت پلاستیک به روش مدور است.مواد نانو بر پایه کربن در انواع کاربردها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد اما اغلب از سوخت های فسیلی تولید می شوند. اینکه فکر کنیم ممکن است روزی از مواد ضایعات پلاستیکی بتوانیم مواد پیشرفته تولید کنیم هیجان انگیز است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد