ارسال پاسخ

۱ دى ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3279

pvc-asso.ir

مهم: تعهد پتروشیمی آبادان برای بهبود کیفیت پی وی سی تا 25 بهمن 99

با پیگیری صورت گرفته از سوی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، پتروشیمی آبادان وعده داد تا 25 بهمن سال جاری مشکلات کیفیتی PVC-S57 مرتفع شود، در غیر این صورت مواد در بورس کالا از آن گرید به آف گرید تبدیل می شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی؛ موضوع کیفیت مواد اولیه PVC-S57 در جلسه ای با حضور نمایندگان انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت پتروشیمی و شرکت پتروشیمی آبادان، شنبه 29 اسفند 99 در شرکت ملی پتروشیمی برگزار شد.


در این نشست با حضور عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، فرزانه خرمیان دبیر انجمن، منصوری پور از شرکت ملی صنايع پتروشيمي،  كوروش خیر آبادی مدیر مجتمع و کریمی مدیر فروش داخلي پتروشیمی آبادان، حضور داشتند.


در ابتدای جلسه فرزانه خرمیان گزارشی بر اساس مستندات گردآوری شده و جمعبندی نظر تولیدکنندگان عضو انجمن، از مشکلات کیفیتی و عدم انطباق PVC-S57 تولیدی پتروشیمی آبادان که برای تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی عضو انجمن به وجود آورده بود، ارائه داد.


این مشکلات بر سه مورد K-VALUE، بسته بندی و رطوبت تمرکز داشت.
پس از طرح مشكلات اعضاي انجمن ، مدیران پتروشیمی آبادان که در این نشست حاضر بودند، ضمن پذیرش مشکلات در کیفیت این گرید، وعده اصلاح و بهبود کیفیت را دادند.  


عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن، در پاسخ به این پرسش که با توجه به سوابق این امر و همچنین جلسه های برگزار شده در گذشته و وعده های داده شده از سوی متولیان، این جلسه چه تفاوتی با گذشته دارد و آیا شما امیدوار به تغییر رویه مجتمع پتروشیمی آبادان برای بهبود مواد اولیه پی وی سی هستید، گفت: اتفاقا همین مورد مطرح شد که این مسئله دارای سابقه چند ساله است که در واکنش آقاي كريمي مسوول فروش داخلي آبادان توضیح داد؛ همین مسئله موجب از دست رفتن اعتماد اعضای انجمن لوله و اتصالات پی وی سی شده است.


در نهایت حاضران وعده دادند که نواقص موجود در خط تولید با توجه به تغییرات صورت گرفته در مجموعه مدیریتی پتروشیمی آبادان مرتفع شود. در حوزه بسته بندی خطوط بسته بندي جديد كه از سال ٨٧ خريداري و در سال ٩١ براي بار اول راه اندازي شدند اكنون در دست نمايندگي سازنده خط جهت راه اندازي و تحويل صحيح قرار دارد و تا نيمه اول بهمن يا حداكثر نيمه دوم بهمن بصورت كاملا آماده و درست تحويل داده شده و وارد مدار مي شود.


 همچنین برای پلن قديم آبادان كه در حال حاضر در مدار توليد  pvc-s57 و یا 65 قرار دارند نيز دستگاه جديد بسته بندي راه اندازي شده و مشكلات توزين كاملا رفع مي شود.


ايشان وعد ه دادند تا 25 بهمن ماه این مسئله اصلاح شده و این موضوع در صورتجلسه هم ذكر شد؛ به عبارت دیگر تا این تاریخ بر اساس وعده داده شده کیفیت پی وی سی مطلوب تولیدکنندگان بر اساس استاندادرهای مربوط به پی وی سی خواهد بود.
متوسلیان گفت: بر همین اساس چانه زنی هایی صورت گرفت و در صورت تکرار، باید این مواد به عنوان آف یک يا دو با اعضای انجمن محاسبه شود و بخشي از هزينه هاي آنان جبران شود.


رئیس هیئت مدیره انجمن لوله و اتصالات پی وی سی درباره ضمانت اجرايي موارد فوق، توضیح داد: برای ضمانت اجرایی این موضوع، نماینده دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت پتروشیمی اظهار کرد که در صورت تکرار، آنها به بورس کالا مکاتبه و ادعای خسارت خواهند کرد. همچنین مواد از آن گرید به آف گرید تبدیل می شود.  این موارد صورتجلسه و امضا شده است.


متوسلیان در بخش دیگری از این جلسه اظهار کرد: اعضای انجمن مایل هستند تا تغییرات در حال انجام را به صورت میداتی مشاهده کنند. مدیران مجتمع پتروشیمی آبادان نیز از این موضوع استقبال کردند و قرار شد تا تمهیدات حضور اعضای انجمن مهیا شود. مسئله بازدید از این مجتمع نیز در دستور کار هیئت مدیره انجمن قرار خواهد گرفت تا در صورت تصویب، اعضا بتوانند از این واحد تولیدی مواد اولیه بازدید کنند.


متوسلیان گفت: در این نشست عنوان کردیم که پتروشیمی آبادان با گرید pvc-s57 برند شده و اکنون این پرسش مطرح است که چرا با پلن جدید روی این گرید فعالیتی صورت نمی گیرد و تمرکز بر سایر گریدها مانند S70 و برخی گریدهای ناشناخته است؟ 
رئیس هئیت مدیره انجمن لوله و اتصالات پی وی سی همچنین در این جلسه گفت: ارتباط مستقیم ما با پتروشیمی آبادان به شکلی رباتیک درآمده است که باید این روابط پویا شده و جلسات اداوری برای انتقال نقطه نظرات تولیدکنندگان عضو انجمن، برگزار شود. چنانچه تجارب و خرد اعضای انجمن به صنایع بالا دستی انتقال یابد و تغییرات لازم انجام شود، رضایت طرفین را به دنبال خواهد داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد