ارسال پاسخ

۱۷ آبان ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3191

دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی تأکید کرد

لزوم نظارت بر معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا

دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، کمبود مواد اولیه در بازار را با توجه به رشد هشت درصدی تولید مجتمع‌های پتروشیمی رد و بر نظارت و پایش تقاضای شرکت‌های عضو بهین‌یاب از سوی وزارت صمت به‌منظور کاهش برخی رقابت‌های کاذب در بازار تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی اعلام کرد: مجتمع‌های پتروشیمی همه تعهدهای خود در زمینه کف عرضه محصولات مختلف پلیمری و شیمیایی را براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده رعایت کرده‌اند.

 

تولید مجتمع‌های پتروشیمی تا پایان مهرماه امسال به بیش از ۳۵ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش هشت درصدی را به ثبت رساند و این در حالی است که بعضی از متولیان امر از کمبود مواد اولیه در بازار خبر داده‌اند که آمار فوق نشان‌دهنده تولید مستمر از سوی پتروشیمی‌هاست. در این میان نکته‌ای که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، لزوم نظارت و پایش تقاضای شرکت‌های عضو سامانه بهین‌یاب از سوی وزارت صمت است که تحقق این موضوع می‌تواند به کاهش برخی رقابت‌های کاذب به‌وجودآمده در بازار منجر شود.

 

بر اساس اعلام دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، مسئله مهم افزایش ۲۹ درصدی معاملات محصولات پتروشیمی در هفت ماه امسال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته است. در این مورد نیاز به بررسی و اعلام نظر وزارت صمت است که آیا این افزایش صرف رشد تولید در صنایع پایین‌دستی شده که در این صورت بسیار مطلوب است، یا بخشی به‌صورت داخلی مصرف (به‌منظور کاهش واردات) و بخشی از محصولات صادر شده است که در این زمینه نیز بانک مرکزی باید در برگشت ارز آن نظارت کند، زیرا براساس این آمار در عمل حدود ۳۰ درصد از ارزآوری شرکت‌های پتروشیمی کاسته شده است که خود به افزایش نرخ ارز منجر می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد