ارسال پاسخ

۳ آبان ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3160

pvc-asso.ir

تکنولوژی میکس پیوسته، مناسب برای استفاده از مواد بازیافتی در کامپاند

فناوری اکستروژن دومارپیچ ممکن است صنعت اختلاط پلاستیک ها را تحت سلطه خود قرار دهد اما تنها گزینه موجود نیست. 

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: تعدادی از تکنولوژی های کامپاندینگ جایگزین وجود دارد که با ارائه ویژگی ها و تکنیک های پردازشی جدید می توانند برای مدیریت محصولات و عملیات کامپاندینگ تخصصی شده مناسب باشند. این موارد شامل کاربردهایی است که افزایش زمان اقامت، گاززدایی و حذف مواد فرار در ترکیباتی مانند پلیمرهای بازیافتی مورد نیاز است یا با ترکیبات حساس به برش که به پراکنش و اختلاط توزیعی بالایی نیاز دارند، کار می شود.

 

 Farrel Pomini می گوید که تحقیق و توسعه این شرکت به طور مداوم در تلاش است که توسعه ی محصولاتی که منجر به بهبود کارایی و کمک به ارزش افزوده برای مشتریان می شود و همچنین برای شرکت هایی که این فناوری برایشان جدید است را ارائه دهد. مواد بازیافتی و مواد حساس به دما چالش هایی دارند که نیاز به نوآوری هایی در تکنولوژی پردازش دارند.

 

 استفاده از مواد بازیافتی در کامپاندینگ بسیار رایج شده است وتنوع گسترده مواد بازیافتی باید مورد توجه قرار گیرد. میکسرهای پیوسته (Continuous) مزایای زیادی در پردازش دارند.همچنین ورودی خوراک بزرگ، روتورهای ناهمسوگرد و پره های غیر هم پوشان(non intermeshing) و محفظه بزرگ میکسر با حجم آزاد می تواند ماهیت ساینده مواد بازیافتی را تحمل کند. تکنولوژی میکس پیوسته به ویژه در پردازش مواد حساس به دما به دلیل سطح کنترل شده برش وارد شده به مخلوط پلیمر ، سرعت بالای استخراج گرما از محفظه و روتور و حداقل زمان اقامت ،موثر است. Farrel Pomini همچنین دارای مزیت سطوح سخت برای آستر روتورها و محفظه هاست که یک سطح با عمر طولانی بهینه شده در تماس با مواد ساینده فراهم می کند.

 

این سطوح همچنین باعث افزایش جریان دراگ ( drag flow)و بهبود کارایی انتقال  کامپاند می شوند که همین امر نیز افزایش سرعت تولید را به همراه خواهد داشت. در بیشتر موارد محفظه اختلاط را می توان با آستر های فلزی قابل تعویض  تامین کرد. با پورت تغذیه تک ورودی، مواد به طور جداگانه و قبل از اختلاط به میکسر خورانده می شوند.

 

مایعات می توانند مستقیما به محفظه میکس وارد شوند. این روش مستقیم تغدیه، نیاز به فیدرهای جانبی را حذف می کند که به گفته این شرکت منجر به افزایش مصرف انرژی و قرار گرفتن پلیمر در معرض گرما می شد. تکنولوژی اختلاط پیوسته با استفاده از تهویه جوی؛ نیاز به  سیستم های خلا اضافی را  که به قبض مصرف انرژی فرایند اضافه می شود از بین می برد. جدیدترین تجهیزات اضافی این شرکت، پردازنده فشرده آزمایشگاهی cpex است به عنوان یک پردازنده فشرده، شامل یک میکسر و اکسترودر کنترل شده به طور مستقل بر روی یک فریم است و  دارای سرعت تولید اسمی 10 تا 30 کیلوگرم در ساعت است که برای تحقیق و توسعه مناسب است.

تکنولوژِی میکس پیوسته Farrel-Pomini براساس روتورهای ناهمسوگرد و پره های غیر هم پوشان در یک محفظه میکس بزرگ با حجم آزاد اجرا می شود.

 

طراحی CPeX به کامپاندرها این امکان را می دهد که آزمایشات توسعه محصول در مقیاس آزمایشگاهی را انجام دهند ، کاربردهای محصولات را گسترش دهند و زمان بازاریابی را تسریع و هزینه های توسعه را کاهش دهند. CPeX تنها پردازنده موجود است که از استاندارد و پیکره روتور cpxl برای آزمایش های کامل توسعه ای پشتیبانی می کند.

 

این پردازنده دارای  سیستم سیم کشی و لوله کشی یکپارچه است و برای هر ولتاژ صنعتی مناسب است. یکی از کاربردهای اخیر شامل تحقیقات مشترک با NatureWorks برای مقایسه ترکیبات پلی لاکتید(PLA) در میکسر پیوسته آزمایشگاهی CPeX در مقابل اکسترودر دو مارپیچ است. این پروژه اثر کاهش وزن مولکولی  PLA را در اثر افزودن ماده معدنی پر کننده تالک ارزیابی کرد. این تحقیق نشان داد که پردازش با میکسر پیوسته منجر به 95% حفظ وزن مولکولی با استفاده از 50% فیلر و 88% حفظ وزن با استفاده از 60% فیلر می شود.

 

طبق گفته ی شرکت نتایج مشابه نیز با استفاده از میکسر پیوسته در مقیاس تولید تکرار شده و این یافته ها در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد