ارسال پاسخ

۱۸ آبان ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3192

pvc-asso.ir

تسلط در اختلاط کامپاندها از راه دور

چه برای مخلوط های خشک  pvc و چه مستربچ های با رنگدانه های بسیار زیاد، برخی از عملیات های اختلاط پلیمر، به تکنیک های میکس تخصصی نیاز دارند.

 این عملیات می تواند به صورت بچ و یا پیوسته در آمیزه کاری طراحی شده باشد. در همه موارد توسعه دهندگان تجهیزات اختلاط در تلاشند تا اختلاط موثرتر با به کار گیری ماشین آلات بهبودیافته و دسترسی و نظارت از راه دور را از زمان ظهور پاندمی کویید 19 فراهم کنند.

 

میکسرهای بچ به طور گسترده در صنعت  pvc استفاده می شوند اما طبق گفته مدیر بین المللی MTI، دامنه کاربرد آنها در طیف گسترده ای از ترکیبات پلاستیکی توسعه یافته است.کار اصلی این شرکت تولید میکسر های گرمایشی و خنک کننده است که برای مخلوط خشک پی وی سی سخت و نرم همچنین برای کامپاندهای فیبر طبیعی شامل چوب، سلولز و پوسته برنج استفاده می شود.همچنین استفاده از میکسرها در توسعه کاربردهای بیوپلاستیک و استفاده از سایر مواد اولیه زیستی مانند نشاسته را شاهد هستیم.

 

با این حال مسئله قیمت در حال حاضر تعدادی از این کاربردها را محدود می کند.کارایی یا راندمان عملیاتی بهبود یافته در لیست تقاضای کاربران، رتبه بالایی دارد. علاوه بر توسعه و طراحی انواع میکسرهای موثرتر، MTI دسترسی از راه دور برای اختلاط را ضروری می داند.  این نیاز به دلیل محدودیت های ناشی از کرونا ارجعیت دارد.ماشین آلات میکس مدرن فقط در صورت راه اندازی توسط متخصصان می توانند به طور موثر و با حداکثر دسترس پذیری کار کنند و در صورت سوعملکرد، رفع اشکال در کوتاهترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

 

در زمان کویید 19، با توجه به محدودیت های قابل توجه سفر و ممنوعیت بازدید، دسترسی از راه دور به دستگاه از اهمیت حیاتی برخوردار است. طبق گفته MTI، چندین سال است که دسترسی از راه دور را برای ماشین آلات خود اجرا کرده است و تمام تجهیزات آن با کمک مودم به شناسایی مسائل عملیاتی می پردازد. تعداد زیادی از مشکلات سیستم ناشی از اجزای الکتریکی، خطاهای نرم افزاری و یا عملکرد نادرست ایجاد می شود. دسترسی از راه دور نه تنها تشخیص اجزای معیوب را آسان می کند، بلکه بروز رسانی قطعات پیشتیبانی شده با نرم افزار و کنترل های  PLC نیز می تواند بدون نیاز به مداخله دستی توسط تکنسین بار گذاری شود.

 

 با دسترسی مستقیم به HMI در ماشین  به طور مستقیم، اپراتور همچنین می تواند در مورد سیستم آموزش ببیند. MTI از مدول های مبتنی بر GS و WAN برای ایجاد اتصال ایمن به سرور خود از طریق تونل VPN استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که ایمنی انتقال داده به خطر نمی افتد. با این حال امنیت داده ها تنها چالشی نیست که باید در نظر گرفت به ویژه در مواردی که دسترسی از راه دور فراتر از عیب یابی باشد. راه اندازی از راه دور به ویژه به دلیل محدودیت های کویید بسیار ضروری است، اما چالش های ویژه ای را برای اپراتور و تامین کننده ایجاد می کند و تنها در صورت رعایت شرایط سختگیرانه ایمنی و درگیر شدن پرسنل کاملا اموزش دیده از طرف کاربر امکان پذیر است.

 

دسترسی از راه دور نمی تواند جایگزین چشم و گوش شخص متخصص در محل دستگاه باشد. بنابراین ارتباطات در حین فرایند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ابزار های پشتیبانی شده ویدیویی مانند Microsoft Teams یا اسکایپ، ابزارهای ارزشمند دیگری در اینجا هستند. به گفته ی Schär اولین ماشین میکس با این مشخصات در برخی مناطق پر خطر کویید عرضه شده است.  در حین اجرا مشخص شد که این نوع خدمات به آماده سازی بسیار فشرده تری نیاز دارد. اپراتورهای موجود درمحل سایت معمولا دانش تخصصی لازم را ندارند و باید با مستندات مصور موضوع را به انها معرفی کرد و سپس مراحل کار را هدایت کرد

 

MTI این موضوع را درک کرده و براین اساس این بخش را برای سفارشات بعدی تقویت می کند. طیف وسیعی از راه حل های  اختلاط شامل میکسر های عمودی با سرعت بالا است که مناسب برای جریان آزاد مواد اولیه با یا بدون افزودن مایعات است و گرمایش، کنترل دما، واکنش، مذاب شدن، جمع شدن و پراکندگی تحت فشار و خلا  را در صورت لزوم ارائه می دهد.خط میکسر جهانی MTI افقی راندمان بالایی را همراه با حداکثر بهره وری و کیفیت اختلاط و تغییر سریع فرمول ها ارائه می دهد.

 

میکسرهای افقی این شرکت، یک راه حل اثبات شده برای اختلاط، پراکندگی، دانه بندی ، خنک کنندگی/ گرمایش و خشک کردن محصولات برای تقریبا همه کاربردها ارائه می دهد. ترکیب میکسرهای سرمایشی گرمایشیFlex-Line از MTI کیفیت اختلاط بالایی را فراهم می کند و گفته می شود که برای کارهای سخت گیرانه مانند خشک کردن مخلوط ها و کامپاندها مناسب است.

ترکیب میکسرهای گرمایشی/ سرمایشی  Eco-Line از MTI ترکیبی استاندارد از مخلوط کن های گرمایشی/ سرمایشی را ارائه می دهد و سرعت خروجی خوبی را با قیمت مقرون به صرفه فراهم می کند. میکسرهای آزمایشگاهی  MTI  یک دستگاه جهانی برای مخلوط های آزمایشی و مراحل تولید در مقیاس کوچک است. دستگاه MTI C tecPRO برای اختلاط بچ انعطاف پذیر و کارآمد طراحی شده است و می تواند با محفظه هایی با اندازه های مختلف تا 600 لیتر استفاده شود.

 

سیستم آسپیراسیون و فیلتراسیون Vent tec 2.0 به طور گسترده ای در فرایند اختلاط گرم برای تولید  PVC و پردازش ترکیبات فیبر طبیعی مانند WPC و PPC استفاده می شود. سیستم تصفیه Vent tec 2.0 کیفیت مخلوط خشک بهینه و عملکرد رطوبت زدایی را ارائه می دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد