ارسال پاسخ

۱۵ شهریور ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3055

pvc-asso.ir

رشد داد و ستد محصولات پتروشیمیایی در بورس کالا

معامله محصولات مختلف پلیمری و شیمیایی روندی مطلوب و رو به رشد را تجربه می کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از نیپنا، حجم تقاضای پلیمرها همچنان طی هفته گذشته روند صعودی خود را حفظ کرده و به میزان 132 هزار و 18 تن رسیده است. اگرچه این مقدار تقاضا نسبت به هفته ماقبل تنها رشد 3.09 درصدی را تجربه کرده است اما به حجمی رسیده است که نه تنها در سال جاری بی‌سابقه بوده بلکه در سال گذشته تنها دو هفته، میزان تقاضا به حجمی بیش از این مقدار تجربه شده بود.

 

قدرتمندترین محرکی که به‌عنوان اهرم صعود تقاضا طی هفته گذشته مورد توجه است، نگرانی متقاضیان از رشد بهای ارز است که متغیری اثرگذار برای کشف نرخ پایه محصولات پتروشیمی محسوب می‌شود. زیرا تداوم رشد نرخ ارز آزاد،  امکان افزایش قیمت‌های نیمایی برای هفته جاری را ترسیم می کند. البته درکنار این موضوع تخصیص سهمیه‌ها در ابتدای ماه نیز از دیگر دلایل رشد تقاضا به شمار می‌رود. برخلاف رشد بی‌بدیل تقاضا، عرضه محصولات پلیمری با افت 1.82 درصدی به میزان 85 هزار و 489 تن طی هفته گذشته رسیده است.

 

89.23 درصد از عرضه‌ پلیمرها طی هفته گذشته مورد دادوستد قرار گرفت که بیشترین میزان از هفته منتهی به 27 تیرماه تاکنون است. نکته قابل توجه حفظ روند صعودی آن برای چندین هفته است که با اهرم رشد تقاضا، در کانال افزایشی نوسان می‌کند. حجم معاملات پلیمرها نیز با 1.43 درصد کاهش نسبت به هفته ماقبل به میزان 76 هزار و 282 تن رسید که بیشترین مقدار از هفته منتهی به 2خرداد تاکنون است. بررسی آمار و ارقام مربوط به حجم دادوستد پلیمرها حاکی از آن است که جریان دادوستدها روند رشدی به خود گرفته به طوری که از متوسط حجم معاملات نیمه دوم سال گذشته، رقمی بالاتر را تجربه کرده است.

 

حجم تقاضای انواع محصولات شیمیایی طی هفته گذشته، با 12.41 درصد رشد به میزان 48 هزار و 575 تن رسید که این میزان تقاضا بالاترین مقدار از هفته منتهی به 4 تیرماه تاکنون است. عرضه این محصولات نیز با رشد 4.34 درصدی به 49 هزار و 938 تن رسید. اگرچه این میزان عرضه هنوز با عرضه روزهای طلایی شیمیایی‌ها در سال جاری فاصله دارد اما در مقایسه با متوسط 6 ماهه دوم سال گذشته که 43 هزار تن بود، رقمی قابل قبول به شمار می‌رود. همچنین طی هفته گذشته به میزان 37 هزار و 210 تن از انواع محصولات شیمیایی مورد دادوستد قرارگرقت که رشد 6.37 درصدی را نسبت به هفته ماقبل تجربه کرد و بیشترین مقدار حجم معاملات از 8 هفته قبل تاکنون محسوب می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد